Thursday 1 November 2012

Jillian dan saya

Tersinggah facebook page Jillian Micheals.
Dulu time aku duduk dengan wan masa cuti sem
Peghak sikit dapat jumpa tv. haha.
Rumah aku dah bertahun tv takde.
Abg aku yang 2nd tu dia consider as OKU.
Macam down syndrome tapi bukan ye kawan2.
Masa kecik2 mak aku kata dia demam panas terlampau
tu yang jadi gitu.
so, dia punya speciality is mengamuk
heh. jangan tatau orang macam ni pun ada hati dan perasaan tau
kalau mak aku nak keluar jenjalan ke, gi tesco ke, pastu tengok adik2 kemain bersiap
dia pun sibukkkk nak ikut sekali
most of the time memang slaluu kena tinggal
almaklum kete kecik,
so, dia bengkekk jela. nanti kalau balik rumah siap sedia la mental dan emosi
kalau termarah dia sikit pun, sebab dia tengah bengkekk, kau boleh tengok la dia bersilat
elok2 tv tu tak kacau dia, dia boleh terbalikkan meja tv tu
itu jela pun paling hebat. bnda lain alhamdulillah dia tak terbalikkan
kalau tak, habis la petiais segalanya
itu yang tiga pat kali jugak la tukar tv
last2 give up!
akak aku pun pernah jugak belikan tv sebab boring
tapi itu pun tak selamat
so, memang da makan bertahun la rumah takde tv
nasib la ada tenet. so, takde la boring sangat
and adik2 aku takde la nak hadaaap je tengok tv tapi tak belajar.

dia punya nak citer kenapa takde tv tu je da makan satu perenggan.
memang tak heran la kalo dulu time BM suro buat rumusan, aku kemain payah lagi nak siap on time and patah perkataan tu memang slaluuu akan terlebih

so, masa kat rumah wan tu, ada tv, astro pun ada
memang rancak la aku layan The Biggest Loser
versi Amerika punya. terkagum2 aku tengok orang sebesar-besarnye
boleh jadi slim melim dalam masa 3 bulan
provided dia workout like hell dan jaga makan
gulp. tertelan air liur aku cakap pasal makan
kalo wan aku da start gaduh nak tengok cite melayu
aku terpaksa la surrender
tapi biasanya ada ulangan. astro kan rajin nak ulang2 ni
so, aku tak bape nak heran sangat kalau nak beralah dengan wan
biasa pagi2 lepas bfast, da mandikan atok, da jemur baju, da sapu sampah sesikit
atok or wan aku konfirm akan tido balik kejap.
wan aku tido siap dengan tasbih nak berzikir
atok aku tido siang pun siap dengan bantal peluk bagai
so, keje aku da ringan la tinggal lagi nak masak tengah hari dan layan astro
itu yang boleh sempat layan ulangan TBL.
dan aku memang kagum tengok perut si jillian tu
padahal da jadi mak2
aiseyyman. aku tengok perut sendiri pun malus

itulah alkisahnye mcm mana aku boleh terminat dengan minah ni
..................................................................................................................................................................

ini aku da lama tak layan TBL sebab tak jumpa tv
tu yang jadi terkedu bila tgk FB page si Jillian
aku kagum dengan beliau sampai la nak jdkan beliau role model
ye, sila gelakkan saya
ada hati nak kurus tapi tgk TBL sambil golek2
kdg2 sambil makan
apekah ertinya semua ni??
ertinya awok memang tak motivate pun nak kurus
T__T
mari nangis kerana kedegilan diri sendiri

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...