Tuesday 20 November 2012

cerita November (2)

kan aku da kata best bila purak2 bizi is ko takkan perasan jam pukul berapa, hari ni hari ape, tarikh bpe haribulan walaupun jam aku siap sedia ada letak tarikh apetah lagi spender semalam kaler ape pun makan masa aku nak ingat.
best kan? jadi orang hilang ingatan ni.
benda sedih pun kau boleh anggap wujud tak wujud je
pehh. kemain intro macamkan kau ni bizi nau. wakaka

minggu lepas suda berjaya membizikan diri dengan kerja gile2 sampai stress sendiri.
tapi gamaknye minggu ni aku tak bape nak bizi
and hari ni pun dok layan blog orang lebih dari wat kerja. tsk. tsk..
so, tetiba tersedar diri yang hari ni 20hb!
lagi 10 hari je lagi nak habis November
cepat2 la habis bulan sablas nii
tanak dah aku teringat-teringat benda bukan2  yang buat aku ralat or sedih ke ape
nanti sia2 je mengalir air mata.
bukan ada orang amik kesah pun kan?
kau emosi sensorang. kau pujuk sensorang.
tetapi,
terima kenyataan dengan melupakan dua benda yang berbeza ok.

masa memang main peranan besar dalam melupakan.
tapi berapa lama masa yang nak kena amik itu?? wallahualam

minggu ni, minggu depan and minggu lagi satu, so far dah confirm dapat jemputan orang kahwin
and so far belum ada aral yang menghalang maka aku bertekad gigihkan diri pergi
masa2 macam ni la aku nak jumpa kawan2 pun
dapat la update gosip barang satu duaa
lepas tu mula la masing2 tengok masing2
dan tanya soalan cepumas- siapa next?? hehe.
budak2 terendak ni berderet da kawin so soalan tu memang ranking pertama
agak2 yang single tu mula la tunduk, or habis2 daring jeling orang sebelah and tunjuk kat dia.
selepas beberapa kenduri yang aku gi sebelum ni, memang sentiasa la ada jawapan sebab masing2 da plan. amboii laju korang ye. lek la. doplohpat mudaa lagi (*ciri2 jawapan orang tak laku)

soalan kedua wajib is- kau bila lagi??
kau tu boleh refer pada sapa2. si anu ke, aku ke sapa2 la yang join upacara gosip itu
dan jawapan standard aku bagi so far is- takpela aku bagi kengkawan lepas.
memang aku tak kretif pikir jawapan. cikgu BM aku dulu garang sangat. itu pasal BM aku tak geliga.
takpela, ada lagi 3,4 hari lagi ni aku nak pikir jawapan baru. yang gempak.
lepas ni kalau soalan tu tuju kat aku, aku nak jawab- boifren aku kat Korea lagi. bizi buat konsert. nanti aku suruh dia datang Malaysia pinang aku.......................................................

agak2 kalau tak kena boo, maunye kena lempar dengan kerusi. angan2 taknak kalah.

p/s: marilah nak layan utube. dengar bf aku, TOP nyanyi. haha. bagi can aku nak berangan jappp

p/s/s: dah kol 6 petang. loceng pulang sudah berbunyii



No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...