Monday 19 November 2012

monday blues

oh. monday yang bluesss

dulu2 masa jadi student, aku tak bpe nak paham kenapa nak monday bluess
sebab aku punya bluess is setiap kali naik daripada cuti. ngehehehe...
kalo da cuti lamaaa tu, rasa beraat je mata nak bukak nak gi kelas.

pastu bila aku kerja full time kfc kejap,
aku still tak bpe nak faham since aku off satu hari je seminggu.
and alternate OD plak tu. meaning, minggu ni cuti isnin, minggu depan maybe selasa.
jarang sangat aku dapat cuti on weekend. sebab weekend la bizi.

tapi since aku da kerja betul2 ni, otak aku da boleh proses betul2 apa itu monday blues
bak kata orang ganu, da more understeng. haha..
tapi kalo da dasar malas nak kerja tu kan
hari2 pun ko rasa bluess melainkan hari coti.
(eh, tercakap pasal diri sendiri plak)

tapi hari ni aku tak bape nak blues.
semangat gila pun tak jugak
cuma diri lebih rela dan bersedia nak gi kerja.
maybe sebab weekend aku agak bosan. hewhew
elok2 aku da siap awal, gerak awal
tetiba dekat Bulatan Kayangan ke mana tah
hujaannn rahmat pun turun dengan lebatnya...
otak da set nak cakap Alhamdulillah syukur.
tapi hati dok kata "nate beruk betul aku punya seluar hujan tertinggal kat rumah"
so, bayangkanla hujan lebat gila, badan ko selamat tapi tetiba seluar ko basah lencun.
serius tak best. seluar kecik, seluar besar semuaa basah. terus rasa down.
ini cara2 kalo aku sampai Hartamas, mau kena gelak dengan orang2 ado2 kat sini.
dah la baju hujan pun tersipu2 je tutup badan. aku pun tatau la bila masa beliau koyak T_T

so, aku terus msg Admin Officer aku kata masok lambat and acik patah la balik rumah
rupanya area rumah aku belum start pun hujan.
bila benti kat trafic light, aku sorang je la tersipu2 dengan baju hujan tak semenggah, dengan kasut basah, seluar basah, badan gigil2. orang lain rilekkk je.
da tukar apa yang patut, siap google keadaan cuaca yang aku  rasa tapayah google pun takpe sbb tak menolong sangat. aku pun vroommla ke ofis balik.
nasib baik hujan da renyai2...
belum panas buntuit kat ofis, hujan pun start lebat kat kl.

bersyukur la aku sebab selamat sampai and sempat lepas daripada hujan kat kl.

lepas ni aku berazam supaya takyah nak semangat sangat gi ofis
lenkali buat muka dekk je, konfirm tak hujan. wakakaka.


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...