Sunday 18 November 2012

there goes my weekend

weekend yang agak leisure...
sebab aku off from part time...heee...
which aku suka tapi tak suka sangat
suka la sbb tak tensi. tak penat 
tapi tak suka sbb takde income

actually aku da plan off day ni dari minggu lepas lagii
pagi sabtu settle hal motor, tghri sikit jadi kameraman 
petang gi lepak rumah member kat kelana jaya...
tapi plan hanya tinggal plan jeee....
pagi aku tak boleh gerak sbb hujann...ya ampuunn
lebat gile plak tuu...
kol 2 baru boleh kuar rumah lepas hujan redaa.
so, of course pre-convo shooting terbabaass jugak. 
tapi sebab aku da janji dengan mereka2 ni,
maka gigihkan jugak la diri pergi. dengan beg besau nye sbb konon nak teruss gerak K.J and tido sana

ekceli aku bukan le terreer nau nak amik gambar. let alone suro orang posing macam2. tambah plak ada org yg aku tak  bpe rapat pun join...so, iolls is malu...diaorg ni plak nak tunggu aku cakap 'buatla aksi pape' baru la buat. 
kalo tak, kakuu je cam kayu..haiyaaa T__T
walaupun lepas hujan, tapi badan still berpeluh cam kambingg. 
gitu giniii terbabas sampai kol 6.30pm....padahal, motor tak settle lagi ni!!
aku nak servis and bayar motor sekali harung je kat workshop seksyen 15 tu.. 
tak main aku workshop lain. ritu aku eksiden pun aku hantar sana. 
tayar pancit kat highway pun aku hantar sana. 
sebab satu, senang la sambil dia servis, sambil tu aku boleh bayau terus duit motor.
dua, sebab aku da biasa sana, so tak bpe nak caya workshop lain. heh. bajeett...
tapi aku memang paranoiid sikit bab2 gini. and lagi satu, kengkadang workshop area sini memang boleh tahan cekik darah....

lepas je settle motor, teruus aku zasss ke K.J dgn penuh rasa bersalah sebab aku janji kol 5
hwaaa...da la bukan selaluu aku tak kerja on weekend. 
da sampai bawah rumah member aku, baru la check henpong ada sms kata kensel
beliau nak gi melawat bakal mak mertua tgh sakit...
mula2 sedih la jugak. tapi since beliau bagi aku hadiah besday, maka tak jadi la sedih. 
haha. senang je nak pujuk aku rupanya =P

so, malam tadi aku balik shah alam semula. 
pagi ni, terbangun lewatt, pastu kensel gi career fair kat pwtc =(
duduk la aku kebosanang kat sini..huhu....

jumaat itu hari, 1st time aku rasa bengang tahap dewata masa kerja part time
selama ni, aku kena maki dengan customer ke, penat kerja ke, product takde ke, aku bebel2 pastu aku buat jugak. 
tapi kali ni seriuus rasa nak punch out on the spot je. 
manager on duty boleh buat bodoo je product takde? 
tak jantan langsung. aku paling menyampah betul
as a front counter, aku yang deal direct dengan customer. bukan diaorg.
and kalau aku talehh complete my job sebabkan orang2 lain buat tahik, memang aku taleh terima. 
bukan ngko yang nak kena menjawab. 
dengan customer ramai nak mams. 
aku punya marah ni sampai aku tatau nak cakap ape lagi dah. 
last2, aku tinggalkan aje semua.kalau ada komplen, ko jawab sendiri la yer.
aku tak hingiin nak jawabkan bagi pihak kau. 
sorry aku bukan kerja nak jadi pencacai kau walaupun aku ni dalam organisational chart consider as kuli je.
aku buat kerja aku, kau pastikan kau buat kerja kau. kalau kau rasa benda ni simple, 
ape kata, tukar tempat dengan aku??? kau jadi cashier, aku gi belakang standby ape yang patut.
boleh ke kau menjawabb dengan customer??????????
nak je aku tender 24jam notis.
serius team member sekarnag tak best...

eh. tetiba nak cite pasal benda2 tensi plak. 
meh la layan gambar pre-convo budak2 ni..
aku plak naik jeles tengok gambar diaorg.
tetiba rasa macam nak grad balik je.
dulu, masa aku pre-convo, masing2 syok sendiri je. kau amik gambar aku, aku amik gambar kau.
tapi diaorg ada kameraman sendiri....
gambar aku ada pun da last2 masa kamera kat tangan orang lain. 













macam tak caya je kan masing2 da nak grad. macam sekejap je masa berlalu.
semoga korang berjaya dalam ape jua kerjaya korang in future nanti~~

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...