Wednesday 31 October 2012

i want meat =(

raya korban masih terasa
aku teringin nak makan daging
potong kecik2, marinate dengan bahan sesuka hati
rasa pedas tu wajib ada
so, tabur la chilli powder ke, black pepper ke ikut sesedap rasa
lepas tu masuk dalam oven, ko  bakar ke grill ke pun sodap
almaklum dok rumah takde tanah ni, memang takde la kawasan lapang nak ber-BBQ bagai
itupun da buat aku tertelan air liur ni
tapi kalo nak beli daging kat supermarket
aku sedikit la malas
sebab daging mahal (oh, itu time berduit aku ok je) tapi tak berapa fresh
so, tak stim sangat

kalo daging korban, konfirm2 fresh
lepas tu kalo makan memang nikmat
maka teringat-ingat la aku daging yang tinggal di kampung T_T

tapi takde daging, ayam pun sodap je
cuma sebagai tukang jual ayam, aku tengok ayam pun kengkadang tak selera
heh. itu ciri2 takde selera pun, badan semakin tembun. cuba kalo berselera??? huh. JANGAN IMAGINE!!

Alhamdulillah, setiap kali raya korban, rezeki daging tu memang murah
ada je orang yang sedekahkan daging korban kat kamiorang
feveret aku ofkos la sambal daging
dulu aku ape pun masak sambal
sebab itu je yang aku terer. heh
takpun wat kari or sup. tapi tak se-kick sambal
rendang pun sedap. cuma rendang diluar kemampuan aku.
dulu ada sekali rumah ktorg stail kampung ke ape tah
dapur dia nunnnnnn jauh kat belakang (*rumah memanjang)
so, ada sekali tu aku teringin nak try masak rendang. heh
(sila jangan kagum lebih. aku pakai instant punya rendang)
sebab rendang ni kita kena kacau selalu takut hangus
dan kalo nak rendang yg power mcm rendang wan aku
ada makan 3,4 jam nak kacau manjang
tapi semangat aku adala dalam sejam je
lepas tu taleh tahan dah
bila dengar adik beradik kemain gelak2 tengok tivi
aku punya emosi mula la terganggu.
pastu give up
end up ktorg makan rendang janji siap
nasib baik pakai instant. so, rasa dia takde la keji. still boleh terima
lepas2 tu, aku tak kosser nak masak rendang bila ketahui  diri akan sorang diri kacau sampai basah baju berpeluh2

tapi hari ini, waktu ini aku terasa-rasa nak makan daging
weh, kalo dapat rendang wan aku, lawan dengan nasi impit
memang konfirm bertambah
wan aku rendang dia stail rendang tok.
warna hitam dan keringg je tapi aku cukup suka
nanti kang serdak2 tu, aku amik, gaul dengan nasi panas2
pergh. nikmat.
tapi wan makin tak larat. kalo nak rendang, sila la korbankan diri sekali jadi tukang kacau
last year masa aku duduk dengan wan, memang menitis2 peluh masuk dalam rendang
da la tengah puasa, memang menguji keimanan.
aku tala kipas sampai max, bukak tv dan layan kacau rendang. heh

eh, tetiba citer pasal rendang. tadi nak bakor2 je daging tu. ni nak rendang la apela
kalau da dasar kuat makan, bagi je la tajuk makanan ape pun, memang naik selera aku

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...