Tuesday 23 October 2012

cuti raya dan kayu

apekah? sudah 2 am pun aku terkebil2 lagi ni?
mlm ni bukan sebab layan running man
tapi sebab dok layan blog.
harap2 aku dapat bangun awal seperti biasa esok.
awal? definisi awal aku kol bpe? eh.

housemate aku dpd 8 org, 3 je bekerja.
means, 5 org student.
hari raya haji hari jumaat
tapi esok (read: hari selasa) sorang2 da balik kg.
benci! haha. gediks je. jeles lebih tepat
jadi student mencabar. tapi bukan 5 hari seminggu, 52 mgu setahun.
belum tolak cuti sem, cuti lecturer tak sihat, cuti buat sendiri sebab malas.
makan, minum, tido, main, tido lagi, tengok muvee, merayap
so, tambah tolak, setahun tu kalo betul2 study, adalah 6 bln je.
yang lain adalah masa bergembira
tetiba rasa mcm nak sambung belajar.
jadi student full time

tapi kenangkan umur yang nak masok doplohpat
iye, prinsip aku, selagi belum besday, selagi tu umur belum meningkat.
maka, sebab besday sendiri lambat lagi, bagi la aku can feeling2 doplohtiga
seriusly bagi aku, umur tu penting sebab dia macam satu time line untuk kita. contoh la kan,
7 sampai 17 adalah umur wajib bersekolah
18 sampai 22 belajar up sikit.
23 sampai 30 umur menggatai sikit cari laki. yang da start fikir fasa pencen dari zaman bujang.
ni time line contoh ikut aku okieh.
ada yang umor 18 da kawin
terpulang la kan, jodoh masing2....
so, walaupun kehendak membuak2 nak belajar balik,
aku terpaksa cermin diri
adakah ini zaman bersuka ria atau zaman aku serius cari harta?
adakah aku betul2 minat belajar atau aku minat dapat cuti daripada belajar?
haha.
takpela, memandangkan aku ni takde harta. family pun masih tak stable lagi
maka, aku lupakan je la hasrat nak seronoott cuti banyak.

ofis kosong tinggal 3 orang je.
yang lain yilekk
tadi tetiba aku rasa cam cibais gila bila mereka bercerita
as if aku ni hanyalah dinding
sangatla kaku. mula la aku rasa cam tak best je kan
ya Allah, macam mana aku nak tahan sampai hujung tahun ni??
aku ni memang la boleh mesra2 gitu
tapi idok le aku terus nak terjun2 borak tak tentu hala dengan orang baru kenal
lagi2 kalo orang2 itu tidak la nampak seperti mahu cakap dengan aku
so bila gitu, jawabnye ida is kayu. hahaha. ok tak lawak
tapi seriously lebih kurang gitu la aku rasa. macam kayuu je depan mereka2 ni.

ada tak sesape nak volunteer tebarkan resume aku?
iolls is pemalu. sila bantu..haha

ok la, mata macam da ada ura2 nak tido
kalo layan blog, memang tak tido la kan
esok mata macam panda.
tanak aku. tak market. haha.
iyelah ida. macam lelemaks ko sekarng markett sangat T_T



No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...