Monday 22 October 2012


Weekend yang sangat santai
Kan aku ada cakap, hidup aku simple je
Kira kalo ada hasben, don’t worry tak riso la aku merayap2 tak tentu hala
3 tempat je aku slalu ada:
                 1)  Ofis kat Hartamas ni
                 2) ‘ofis’ kat shah alam
                 3)  Rumah shah alam

Bukan la aku ni anti social ke ape. Bercampur gaul je dengan rakyat. Eh, dengan orang. Ada je aku Gi keluar dengan kawan ke, menebeng rumah dila ke tapi tak slaluu la.

Kalo yang no.1 tu wajib la kan 5 hari seminggu, 9 jam sehari aku gi ofis.

No.2 plak, da nama nye pun kerja part time, maka tengok pada jadual kerja la. Kalo ada jadual, kerja la aku. Kalo tadee, ternak lemaks la jawabnye. Biasanye, ni memalam balik dari hartamas baru aku keje. Takpun weekend ke. Ikut la kalo iolls free…

No.3 ha, yang ni kalo aku tak bizi dengan no.1 dan 2, maka aku ada kat no.3. kalo aku rajin, mula la sibuk nak sental2 jamban la, sental dapur la, lipat baju gunung ganang la, takpun lepaks layan muvee or tido. Ye, my fav past time sebenarnye adalah tido. Since aku status budak lagi. Tak tido, tibi. Sampai sekarang aku ingat, abang aku dia punye bengang sebab aku balik sekolah tak tukar baju, terkam tibi sampai tertido2, terus dia kuarkan status “asyik tengok tibi je. Muka pun da petak macam tibi”. Terus, air mata berlinang kenangkan wajah yang dah la tak bape cantik, pastu berubah jadi muka tibi. Terus insaf. Pastu aku pun sambung membuta…huahuahua. Pastu tengah2 malam terjaga, taleh tido, tibi takde siaran, gigih la aku bukak buku nak study. Mak aku takde makna nye nak rotan2 suro belajar ke ape. Memang aku suka nak study malam2.

Tapi da besau ni, up sikit la tido tu jadi hobi no 3.gituh. Sebab banyak lagi entertainment dunia yang telah menyesatkan aku sampai malas belajar. Huahua.

Weekend ritu aku tak keje kfc. Sebab, aku tak plan jadual. Sebab, aku stand by kot2 boss anto aku gi audit kat T’ganu. And kengkonon planning gi Tganu hari Sabtu sebab orang sana kan Ahad kerja… tetiba, tak jadi plak. Takpela, diaorang risau la kot aku nak cuti raya haji nanti takut lambat balik khamis ni dengan jem bagai.

Pastu kebetulan aku dapat call dari my village. Peh. Omputih sangat. Tanak taip kampong kan. Haha. Mak aku suro balik hari sabtu gitu sebab ahad ada family emergency ke ape tah. Sekali kensel. Aku plak tak koser nak balik2 sangat tgh2 bulan ni. So, aku pun melepek je kat rumah. 

Tak reti aku nak gi jenjalan tetiba ke ape. Lain la kalo da boring tahap beruang kan. Konon nak rehatkan diri. Jumaat tu aku belasah running man dari ep. 1 sampai tah bpe tak ingat. Pastu sabtu jadi beruang, tidoo je. ahad pun sama. Sebab mood rajin ada sikit, aku pun tukar la alas rak dapur tu sikit2. Naik berbulu mata tengok tatau sapa punya kerja, tumpahkan minyak, biarrr je habis suratkabar minyak2. tumpahkan kicap, pun sama. biarr je. ape ko ingat magik ke, biar 2,3 hari pastu ilang sendiri? Takpun rumah ada orang gaji ke?? Tak paham aku. Tapi tu takpela, sebab aku tengah rajin, maka aku pun buat la ape yang patut. Lipat baju yang tiap2 minggu segunung. Tu baru 2 orang. Belum esok ada laki, ada anak . ish, respek ok istri2 di luar sana yg mampu uruskan rumah tangga.


So, disebabkan weekend yang teroverdose rehat, maka aku taleh tido malam tadi. Layan lagi running man sampai kol 3 pagi. Aku sekarang tengah hantu RM. Dulu tak heran sebab aku prefer family outing lagi. And sebab slaluu je bizi, FO aku slow sikit nak habis setel. So, bila koleksi FO da habis, aku baru beralih arah ke RM…itu pun ihsan orang ramai. Kalo nak suro aku donlod, makan berzaman la kot. Aku ni celik sikit je dari orang buta IT. Setakat tau log in, log off fb, blog reti la. Lebih2 iolls tak belajar lagi.

Pagi tadi terbangun lewat. Gi ofis pun lewat tapi takde la lewat gila. Dan aku punya mood sekarang macam ada kat awang-awangan. Lemau je nak setel keje.

Next week da masuk November. Meaning, lagi 2 bulan untuk aku decide whether keje oditor ni betul2 aku nak ke ape. Sekarang ni biasa la kejap2 rasa nak benti. Kejap2 rasa stress dengan working paper. Kejap2 rasa best sebab banyak benda baru aku belajar. Kejap2 rasa mcm odit tak kena dengan jiwa. Kejap2 rasa ofis ni tak best la hape. Itu yang emosi ke laut je. jangan aku jadi manusia gilo da la.

Member aku da 2 tahun kerja. Dia cakap normal la rasa mcm tu mula2. Lama2 nanti da kenal kerja ko cane, da suka, da cinta, baru ko rasa serasi bersama. Tak adil la kan nak judge awal2 sebab baru je kerja. Experience tadee, ape pun tadee.

Maka, takpela aku bertahan untuk 2 bulan ni. Kalo betul2 I kenot go, then aku resign la. Surat resign da draft da hari tu. Tinggal lagi nak letak tarikh dan reason je.

Seriously, kalo kata aku ni kuat hadapi cabaran la ape, sebenarnye luar je Nampak tuff. Dalam lembik macam tauhu. So, bukan senang aku nak hadapi emosi sendiri sambil kepala ni try to reason myself jangan benti sesuka hati sebab ko belum kukuh lagi…

Member aku cakap pompuan tayah pikir sangat. Nti da kahwin, semua laki ko tanggung. Iyelah, kalau aku kawin. Kalau jodoh aku lambat, acaner? Takpun, kalo aku kawin sekalipun, jodoh tak panjang acaner? So, kena jugak la pikir keje ape aku terer buat, aku suka buat dan aku akan terus suka untuk atleas patlima tahun akan datang kan. Lain la kalo mak apak aku kaya raya gilos kalo aku tak keje, harta mereka tiga pat keturunan pun tak habis makan.



Kalo ko Tanya soalan half glass water tu, aku memang la tak pandai nak jawab acaner. Tapi, kalo nak kata, aku ni boleh kategori orang pessimist. Suka fikir the worst thing first. Pentakut nak wat keputusan. Selalu macam ‘what if’…. Kalo kat sekolah cikgu suro pikir A,B,C aku da pikir sampai S,T,U. kemain la beria aku pikir jauh ni sebab aku macam pikir, kalo C tadee acaner? Kalo D tadee acaner? Kalo E tetiba tableh acaner? Sampai bengong jadinye. Haha. Pastu kengkadang aku ni mcm tadee perasaan. I’m worried because I’m not worried enough. Macam sewel pun ada aku rasa. Haha. Ni kena mandi bunga kot bagi ilang sewel.

Tu kengkadang aku tak paham dengan diri sendiri. Orang lain ape tah lagi. kengkadang rasa macam nak ‘right click and refresh’ je…. takpun kalo aku tetiba da terbuat silap ke, rasa macam nak ctrl + Z(undo) je.
Ish, da dekat kol 6 ni. Ofis hour da nak habis tapi keje tak siap lagi. sebab belum minat. Belum cinta kot. Oh, tak suka la mcm ni. Help. Help. Help me~~~~~

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...