Thursday 25 October 2012


apekah sindrom ini bila

boss "ida, do you want to go back early today?"
"no, its ok. i need to settle things first"

30mins lepas tu, luar makin kelam

boss "are u sure u dont want to go back? looks like its going to rain"
"no, its ok. i have things to settle. it's not like i'm going to go back anyway"
boss "......"

apekah? macam tak caya je its coming from me. iye. ida yg sikit femalas tu. *yela, letak word sikit. kang turun saham plak kalo terang2 ngaku*

actually, memang aku ada benda nak kena buat pun. lead auditor aku mintak. aku tak sure la kan kalo esok time orang sembelih lembu dia dok scroll2 mouse check keje aku. tapi kan nak tgu isnin cam keji sangat je kan.
lagipun, aku ni kalo da sampai rumah, lagi la bizi (ye, kali ni kita guna bizi sebagai ganti nama malas =P )
ada je benda yang aku nak buat walaupun benda tu sah2 boring.
dan beliau plak kang tak pasal2 sabtu dok nak review keje. walaupun dia tak cakap direct, tapi ritu hari sabtu dia ada anta email review. aku plak spesis kalo bukan waktu keje, email ofis aku tak bukak. lagipun, leceh. laptop kat rumah tu outlook dia aku tak reti nak setting bagi masok email ofis. so,  hari isnin baru aku bukak. haha. gila keji. tapi ok la kan, da memang itu terang2 hari aku off... buatla cara off.

so, aku kena settle la by today. aku pun bukan kisah sangat sebab

1) aku malas nak redah jem kalo balik awal2. naik motor lagi nak bising jem. heh. hello, i is pentakut kalo kete banyak2, pastu jarak kete dengan lane sebelah2 sangat rapat. pastu nak nyelit2, punya cuak sampai tak sengaja aku kepit2 peha... dapat plak jenis kete2 yang bajet dia kete ambulans. sukati nak sondol2, pastu tak bagi signal nak tukar2 lane bajet ko sorang nak cepat. heh. geram betul!! lagi2 kalo dari hartamas, masok sprint nak hala ke klang or kl tu.
jalan dia macam Y la. ko streeetttt je pastu ujung jalan satu hala ke klang (kanan), satu hala ke kl (kiri). ada binawee yang terlepas tengok signboard agaknye, da ujung2 kat tengkuk Y tu, dari lane kanan sekali tetiba ko nak tukar kiri. da la jem. pastu orang nak hala ke kanan takpat sebab bontot kete ko da halang jalan. aku ni kang rempit2 takut je tercium bontot kete ke ape.
so, langkah terbaik sekarang balik lewat sikit. lagi2 kalo tengah hujan, pastu esok cuti, orang sibuk nak balik kg, highway da macam ape je jem berderet kete mcm ketapi.

2) aku bukan nye balik raya pun esok. ye kawan2, aku feeling study oversea sikit. so, slaluu je tak balik kampung. macam shah alam-seremban tu jauh. heh. lagipun esok aku keje lagi. sabtu pun keje. ahad baru aku balik. sekali harung dengan perjumpaan family mak aku.

ini aku nak bersilat jap dengan laptop ofis nak siapkan keje.
kampeni aku ni nak recruit orang baru. freshie. harap2 boleh la di buat geng.
aku ni tadi ter rajin plak baca pasal bajet 2013 malaysia. pastu malam tadi ada pulak discussion pasal masa depan dengan roomate aku. so, semuanya tu lah buat aku terfikir, aku ni mcm tadee minat sangat dengan audit ni. tapi apply keje berderet2, satu pun belum panggil interview lagi. tahun depan da nak masok doplohlima. buatnye jodoh aku awal, nak kahwin da ke, pastu pregnant terboyot2 cari kerja baru. eh, sampai boyot2 plak. haha. entahla. aku ni pikir banyak kot??

ok lah, kalau ada yang terbaca ni, thanks for listening. heh.

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...