Monday 29 October 2012

Teman Pengganti

tersentak dengar lagu 'Teman Pengganti' kat radio 
mula2 ingat laki (read: aku imagine watak utama laki sebab tukang nyanyi lelaki) tu da jumpa aweks lain 
tu yang suro cari teman pengganti.heh
itula padahnye kalo telinga tak pasang betul2. 
men hantam interpreted macam2. 

ritu  aku gigih mencari video and lirik dia.
sekarang da paham bahasa la aku 
rupanya ni lagu sedih..hehe
si black ni aku tak bpe nak kenal
almaklum rumah (seremban & shah alam) tadee tv, radio pun tak pasang
so, hiburan2 ni lambat sikit sampai kat telinga aku.
macam dok dalam hutan kan?
takpe. aku bukan heran sangat pun
janji internet ada. itu yang penting. haha. 
aku buat ape dengant tenet pun aku tak sure. 
blogwalking banyak la kot...
pastu, mesti ada koleksi cite cambest untuk dilayan kat laptop
selebihnya, aku kerja...

lagu ni syiok. sedih pun ada. 
tak habis2 terngiang2 kat telinga
sampai aku tengah rempits pun dok sibuk nak nyanyi lagu ni. 
kot terperasan ada budak rempits sambil mulut kumat kamit,
itu bukan baca jampi serapah ke ape ye
itu namanye jampi sampah. eh, bukan. itu namanye nyanyi2 panggil hujan. heh.

aku balik seremban hari sabtu malam ritu.
sebab buntuit adalah berat untuk digerakkan. 
sampai mak aku kena call la bila nak balik.hehe
padahal da siap da. 
so, siap lebih kurang, bawak baju lebih kurang
dan teruuss la saya memulakan perjalanan. 
aku kalo balik seremban wajib bawak balik baju. 
sebab baju yang tinggal sana banyak da mengecil (read: aku da demok=P )
before tu sempat lagi singgah coolblog nak ngeteh. 
sekarang aku da jadi hantu coolblog. dulu ada je. aku pun suka je minum. tapi belum naik shekh. 
semenjak diaorang intro cincau as additional filling dalam air tu, aku kemain suka
cincau dia lembut je. tak macam cincau biasa keras kena gigit
yang ni lembut je nak sedut2 manja pun best.
kalo tengok dia punye "bubble" (ada org panggil pearl), aku tak heran pun
tapi kalo cincau, pergh kemain aku.

da lama tak balik seremban nek motor, memalam plak tu,
so, tersiksa sikit la acik sebab sejuk
gila kau tak sejuk? da la sarung sweater je. 
nanti la aku kena beli jaket motor betul2

balik je ada sup daging. daging fresh dari korban =) i loike~~~

ahadnye berkumpul dekat rumah ibu sebab ada hal family (read:belah mak)
kemain lagi aku beli bfast sampai tak cukup tangan nak pegang. hehe
dan makan nasi lemak kukus dengan jayanye habis sebungkus
kalo kat shah alam, punye la jaga konon tak sentuh nasi
makan mihun or megi je
tapi kalo balik seremban, berlumba2 makan nasi
mertua tengok geleng kepala. hih.

solosai hal family semua da petang,
ktorg (aku, le sis dgn le umi) stay kejap tolong2 kemas apa yang patut
aku plan nak balik malam ahad tu jugak
tapi sebab baru je tengok cite seram
terus jadi pentakut. padahal baru kol 8 mlm
padahal sabtu malam ahad tu gerak dari shah alam kol 11 mlm
tapi sebab da tau, da teringat, da terbayang2 
aku pun  postpone la niat tu. lagipun bahaaayaaa...
(dasar pentakuttt)

nasib baik aku memang da standby  baju nak gi opis. so, tadee masalah
pagi2 da bangun siap2
baru teringat aku tatau jalan seremban ke opis
syabas beti!! 
aku mula la nak buat plan keji
ponteng keje ke. haha
tapi kenot la...ada kerja nak buat
so, aku plan nak balik shah alam dulu, pastu dari sana baru ke opis
tapi itu lagi keji kuasa dua
da la nanti buntuit kematu. mau taknye, seremban-shah alam sejam lebihhh
shah-alam ke opis dlm 30min. kang konfirm2 kena benti isi minyak lagiii
so, time2 tu jugak la aku suro akak aku gugel
dia kemain lagi tunjuk jalan itu ini
aku angguk2 je tapi tak register dalam kepala.
siap beliau bekalkan aku dengan note *(read: aku kalo gi travel mmg buat note exit mana, landmark ape)
almaklum la iolls nan ado GPS. 
Henpong pun tadee tenet bagai.
pastu aku tanya, ada signboard tak?
le sis jawab 'ada'
so, settle. tapayah nak rigid sangat
kang sesat, aku ikut je signboard. haha.

alhamdulillah sejam 15 min da sampai. ok la kan?
untuk orang yg pestime. heh. 
padahal da exit sg besi tu, senang gila la sangat
just ikut signboard mont kiara: ipoh
konfirm sampai punye. sebab konfirm2 nak gi mont kiara kena lalu hartamas dulu kan
esok lusa kot  tetiba ada hal kena balik seremban
da senang keje aku da tau jalan...huuu

okla, tadi kata tak dapek ponteng keje kunun sebab ada benda nak buat
maka, marilah aku nak gi buat keje. heee
sambil amik feeling lagu black ni


aku kan pergiiiii
bertemu kekasih ABADI...
tiba masanya, kau cari teman pengganti


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...