Monday 3 December 2012

enty belacan. all in one

ingatkan aku
tapayah nak kengkonon cuba jalan baru
hari tu balik Seremban from Hartamas
on the way nampak la signboard LEKAS.
kemain lagi konon boleh cepat sampai..
in the end sesat barat jugak sebab masuk Kajang, aku dah tak jumpa which way nak masuk LEKAS
pusing2 last2 arah ke keyel balik. dah la bawak beg laptop yang berat. memang cari penyakit je aku ni
tah macam mana aku pusing, masuk balik PLUS. oh. sangat rasa buang masa.
sampai rumah, rumah semerbak bau durian. sebakul rupanya durian makcik aku bagi
ada yang dah kena tebuk binatang, ada yang elok lagi
so, aku takde la nak tolak rejeki durian kan
amik kau, sabtu tu terus berpinar2 kepala. sakit yang amat.
semalam tengah2 kerja pun sama. sakit kepala sampai muntah2
aku syak sebab makan durian. tapi sebelum2 ni tak pernah la sakit kepala gini
Doktor syak resdung, tapi iolls tak pernah ada history resdung
pastu doktor cakap 'tah2 awak baru lepas putus cinta'
aku gelak geleng2 kepala jela. ape kah muka mabuk aku ni sebab chenta???
idok le dokter. saya nak manja2 dengan diri sendiri pun selalu je rasa bizi
inikan nak manja2 dengan orang lain, bercinta bagai
insyaallah dah kawin aku berhenti la kerja yang satu lagi ni.
tapi belum kawin, kita rilek dulu...
pastu beliau tanya ada darah tinggi ke? idok dokter saya dulu darah rendah siap kena paksa makan hati, makan kerang.
best doktor tu suka nak buat kelakar.
tapi aku tengah sakit kepala mabuk2, takdela rasa kelakar sangat. rasa nak suro je doktor tu shadaap.haha
kuangajo je kan. syukur la dapat doktor kelako. kalau dapat doktor yang hari tu muka masam je, silap2 muntah terus depan beliau. hewhew...
doktor tu cakap mungkin aku stress. yelah kot. aku ni kan emo2 je. bila emo, stress la jadinya. haha
kepala angguk2 iyakan saja tapi dalam hati aku tetap rasa sebab durian. eh. ada ke orang pening makan durian?? adaa kot. masuk rumah bau durian, masuk kereta kakak aku bau durian. itu agaknya aku pening. tapi ntahla. semalam elokk je aku balik dari seremban-shah alam naik motor. tetiba tengah kerja boleh muntah.
after dapat ubat, terus aku mempandakan diri dengan tidoo.. pestime paksa diri tido woii sebab tanak pening2 lagi. hari ni dah la kena outstation. biar cergas sikit..

anyhow, alhamdulillah. dah settle evaluation process jumaat lepas.
tetiba malu kan. aku punya rasa diri teruk
tapi dapat review 'satisfactory'
komen is for me to improve on my communication skill.
ai kan pemalu dekat ofis.hewhewhew...
dekat opis walaupun aku yang paling besau nye, tapi aku paling muda dan paling tak banyak cakap. aku memang tak reti melainkan orang tu start dulu. tatau la apa penyakit nya. kalau on the phone ok je, provided yang orang tu pun sama gila macam aku. tapi kalau face to face, tetiba rasa tak reti...ini kalau blind date, memang konfirm tak lepas....

sorang lagi member dah kawin on the 1st dec ritu.
sesat barat aku mencari rumah (kau, pegi mana2 pun memang slalu sesat kannn T_T )
mana la nak tau kena masuk lorong kecik ke ape. rumah kampung kan memang macam bersepah sikit kedudukan. 2 kali berhenti beli kuih semata-mata nak tanya jalan. orang dah bagitau pun aku tetap jugak blurr. dengan kepala pening, hujan plak. so dari 10% terus jadi 60% blurr..nasib baik sampai rumah pengantin ada lagi...hewhew. mak beliau masak. 1st class kau. matikla pening2 pun makan tetap wajib. amik berkat katanyoo..

To my dearest Farhana Jalaludin, ex-schoolmate, ex-homeroom mate, Tahniah. aku rasa hadiah tu kad dia macam da tertanggal. sorry aku tengah pening, blurr lagi so macam tatau nak buat apa, letak je atas meja. kalau dapat hadiah tak bernama tu, insyaallah besar kemungkinan hadiah dari aku la tu....semoga jadi isteri yang solehah, ibu yang maintain comel. semoga kekal bahagia hingga ke jannah. insyaallah. aminn...

since aku tak bawak kamera, tumpang je la kamera member. and since beliau tak upload kat fb, begini lah entri aku. bogel takde gambar...aku nak letak gambar boypren aku. tapi aku belum google lagi gambar baru. wakaka. matikla die hard fan kononnye tapi google gambau pun malas. so, marilah kita curik gambar kat fesbuk yang takde muka aku sebab aku belum sampai lagi. takpe, muka aku da terpampang kat profile tu. sila bayangkan aku dicelah2 mereka2 yang gojes ini



No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...