Friday 28 December 2012

rindu


Gambar legend time SPM.

baru balik dari pantai klebang. itu pun dah rasa macam the best event ever. T__T
Stumble into this picture masa tengah go thru classmate punya fesbuk. 
well, those time were hard (at least for me). different teaching style, stress tak dapat catch up study,  member sekolah lama meninggal after a week lepas cakap dengan dia (and to add some drama, he died because of ragging kat sekolah and happened that my so called 'abang angkat' masa tu tersenarai sebagai orang kena tuduh)

aku kan nampak je tuff, tapi emosi lebih. 
so, benda kecik (sekarang rasa kecik. at that time, consider as besar jugak la-for me) pun boleh jadi emo... hahaha. padahalll sebenarnye ko stress study kan??? yelah, budak2 sekolah aku ni gilo bijak2. terus rasa macam am i at the right school?? pastu pakai system pointer plak. pehh.... pastu tampal kat notice board. peh....lagi la rasa la macam dumbass gile. 

tapi apa-apa pun, despite the feeling nak tukar sekolah, aku tak tukar pun 
which i'm glad in many ways =)
sebab sini aku belajar banyak benda. most of it was survival
gila kau setiap kali nak gi makan kat teres teratai, mesti pegang sesuatu senjata macam batang mop ke sebab nak halau monyet. oih. monyet ni kalau sekor dua boleh tahan lagi. tapi ini dia datang bawak famili. pastu garang2 plak tu. 
and in return, ktorg gegirl kalau makan mesti ajak geng...haha

that time, mak aku memang jarang nak bagi duit belanja sebab alasan ada teres teratai. 
so, nak tak nak kau kena pergi la. larat ke mentekedarah biskut je tiap masa?? me nehi..
biskut, megi tu semua consider makanan ringan sewaktu pura2 stay up memalam. nasi tetap kena makan.
lagi satu, kalau balik dari prep, berlarii macam tak cukup tanah sebab nak kejar supper. 
oih. supper kalau roti dengan sardin, stone gila makannn. baju kurung prep tadi tak tukar lagi, tapi memasing bersila rebut2 makan. abang teres tu kengkadang strict tak bagi amik roti banyak2. so kena la share2 berapa yang ada...lagi satu beger. beger dia roti dengan daging je. tapi itu pun berebuttt jugak.....nikmat makan rebut2 ni lain daripada makan yang berhidang. lagi thrill. 

bfast aku dan ikha's all time fav was nasi lemak. nasi dia walaupun nasi kawah, tapi lemak dia pehh.... tapi bukan hari2 nasi lemak. bila dapat, barulah dinamakan luck. 
nak lagi 'luck' dan nampak bijak, tanya je junior2 yang gi bfast awal. 
dengar nasi lemak terus berdesuupp siap. hahaha. 
ada sekali tu, ikha bangun lambat tapi since bfast nasi lemak, dia insist jugak gi. kol 7.20am baru terhegeh2 nak makan. assembly pun ponteng. bila nak gi bangunan akedemik, baru macam, alamak cane yer?? terhendap2 memasing nak naik kelas. 
lunch pulak yang paling terbaikk is hari jumaat. mesti spesel. nasi tomato la, nasi ayam la. tak kisah la nasi apa pun tapi lauk confirm ayam. hari2 lain tu bergantung pada nasib. 

monyet tu kalau gossip mesti kata 'ekeleh, asyik2 dia je yang gi makan. takde orang lain ke kita boleh attack' 

eh. ini bukan nak cerita pasal survival, tapi dah macam entri makan plak. hahaha. oh well *jeling peha*

aku yang dolu2 gila comot. dan masih comot lagi...hahaha....cuma yelah, takkan aku nak tepek muka comot selalu kat sini kan..

anyway, jumpa gambar ni tadi terus rasa rinduu....
masa tu, masalah yang kau ada is macam mana nak study bagi pandai gila babss
atau macam mana nak hadapi perasaan yang rasa kekurangan
atau macam mana nak atasi perasaan berdebar2 bila lalu sebelah crush *oh, aku dulu pernah ada crush. jangan salahkan mata yang melihat, tapi salahkan diri yang gatal...awww =P
atau paling2 pun macam mana nak kelihatan garang depan junior. haha. 

aku rinduu untuk rasa free macam dulu
gatal2 aku ada crush pun, tak pernah berboyfriend sebab diri comot so tak semak pikir soal hati perasaan la bagai.
aku rinduu segala-galanya masa belajar........
menjadi innocent lagi naive.  
dan mengenangkan banyak perkara aku pernah regret dulu, buat aku lagi rindu. 

classmate aku dulu gila annoyingly bising dan pandai. oh rindu 
cikgu plak super awesome "kegagalan awak bukan bermakna penamat dunia. ok. simpan kertas ujian dan start chapter baru" lepas tu pandang aku. tapi aku tak rasa apa. hahaha.  yepp... cuz i know well that i'm a total looserr in chemistry. lagi satu was;
me: cikgu saya ngantok
cikgu zakpar: kalau ngantok, tidooo
me: zzzzzz...

padahal aku duduk depan sekali kot. tapi dah beliau izinkan, haruslah aku tidak membantah. hahahah.....aku ada tebiat kalau dok asrama, esok mesti macam ngantok gilo. macamkan malam tadi tak tido. over badan ni mengada. 

pastu time merentas desa, orang lain lari, aku pun lari.....tapi selalu rasa hebat tak warm up, 10 minit lepas tu terus sloww...sloww...dan berlenggang kangkung. 
gila tak mengamalkan gaya hidup yang cergass...*sekali lagi jeling peha

boys class aku ni memang macam itu jugak la 5 0rang je untuk 2 taun. itu jugak la yang dikutuk, itu jugak la yang dikeji, itu jugak la yang dipuji. sorang dah kawin pun. 
girls plak aku tak hengat bpe orang. rasanya, ada lagi kot yang takde. tapi entahla, gambor kelas yang full, tatau pegi mana. majalah sekolah pun tatau katne. ntah2 mak aku dah bagi orang recycle. 
pompuan, 3 orang dah kawin. yang lain ada yang aku dah dapat jemputan untuk thn depan. 
walaupun tak rapat sangat, tapi still aku rindu.

dengan semua tiny bits things yang buat memori aku macam hari ni. 

the least yang aku  boleh buat sekarang is tengok gambar dan senyum sensorang....

ini lagi gambar random


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...