Tuesday 25 December 2012

ranting~~~

takde apa sebenarnye nak tulis. cuti tak gi mana2 melainkan kerja.
 kengkadang aku taleh terima diri sendiri yang gilo ni. kerja sampai sakit2 pinggang. sakit badan. terus buat aku rasa tuaaa yang amat. >.<
tapi bila tak kerja kang boring plak.
so, secara tak sedar laju je aku plan jadual kepci ni...
ntah. rasa macam, boleh kott. sempat kott nak setel semua benda by jan nanti.
nak siapkan working paper, study.
tapi bila dah plan rasa macam, whatttt?? apsal aku macam tak terurus je ni?
macam kelam kelibut je life aku nih? sobs. sobs.
once dah plan ko kena commit la kan. sekali sekala taleh masuk tu boleh di terima. tapi dah selalu sangat, orang pun boleh jadi tak suka...
bila kenang2 balik, may nanti genap la 3 tahun aku part time kepci.
dekat store tu, ktorg jela part time yang paling lama.
macam tak sedar masa berlalu....
dari sehari ke sehari rasa nak berhenti
tapi belum cukup kuat lagi wehh...
kita tengok dulu macam mana 2013 nanti. boleh ke i go on dengan 2 kerja
dengan kerja yang satu ni require aku untuk travel. takdela tiap2 minggu tapi
banyak kali jugak la kan. so, bila outstation, aku taleh kerja part time
so, ada perasaan bersalah kat situ.
yelah, kengkadang bebudak ni mana ada off day. dah macam bangla kerja.
eh. serius la. aku pernah interview bangla dekat somewhere kat tempat client
beliau ni guard. kerja 365 hari okeehhh....just tukar2 shift je. mau cuti kalu,
potonggg gaji....
so, bila kenangkan bebudak ni ada yang tak dapat off day, kalau seminggu tu, aku selitkan la jugak satu or dua hari kerja full. atleast, yang belum cuti boleh mencutikan diri.
gituuhh. bukan nak kata aku ni baik ke hapa. cuma benda2 kecik macam ni la yang buat aku susah nak berhenti
kepci ni susah senang aku dengan dia tau. since aku study lagi. dari takde motor
sampai ada motor. sampai la tergolek dokk eksiden pun aku still dengan kepci.
ada orang kata tak berbaloii sebab gaji sikit.
tapi, nak suro aku berniaga ke join bisnes ke hapa, sorri ai tak reti.
dah pernah buat dan taknak lagi. kalo nak bisnes biar barang sendiri, sendiri usaha
kalo nak suro part time tempat lain, bgtau sikit tempat mana yang allow ko untuk kerja 2,3 hari sebulan je.
hahahaha....aku boleh yer. sebab..entah. sebab dah otaii kot. hahhaha...
senang cerita kerja ini jela yang aku reti buat. yang lain tak reti. tak biasa.
and lagipun some memang dah macam family aku kat sini.
entahla. susah nak cakap bonding aku dengan kepci ni.
tapi, azam tahun baru, tahun depan aku mesti berhenti. bagi peluang untuk diri sendiri rehat2
fokus pada kerja yang betul2 ituu...
tahun depan bulan berapa, idokk la hamba tau..
kita tunggu boss yang kerja betul ni announce confirmation aku, gaji naik ke idok,
kalau idok, kita go for plan B. iaitu BERHENTI.....wakakka.. oh. ok. tak kelakar
anyway, merry christmas pada yang menyambut nye...
aku tak sambut krismas. cuma kalau orang nak bagi hadiah tu, i sambuuttt je. haha

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...