Tuesday 21 August 2012

random raya

laptop's screen rosak
sadiss betull
jumaat hari tu..
konon bangun awal sikit nak sapu2 hall
yelah, semuaorang pun da balik raya kan
so iolls tinggal sensorang
senang la sikit nak kemas2
masa tengah nak sapu2
tah acaner, aku letak laptop atas rak
pastu letak tersenget ke haper
terus jatuhh
teruss jahanaaaam screen
sadiss laa
4 tahun laptop tu tak pernah rosak
tak pernah format ke haper ok
lagipun aku bukan le buas sangat guna
tadee la game dasat2 dalam tu
tapi serius sayang

rumah ni dah la tadee tibi
kang lagi bosan aku guling sensorang
nak membaca kang kena ada mood
so, aku decide nak bawak balik laptop ofiss
hewhewhew
untuk on9 je pong

cd player da rosak
media player tadee
kat laptop sendiri aku prefer tgk muvee pakai GOM or VLC,
yg ni tak berani plak nak install memacam
satgi hang ke ape tah
aku nak wat kerja acaner?

so, sedikit boring la kan sebab on9 je
2,3 hari ni laju la tenet
tapik orang ramai da start bercuti dpt blogging
tadee entry baru nak layanzz
so, hareeemmm bosan
pastu layan utube
laju sekejap jeeee
pastu ni da asyik loading je
bengong betuiii

kan tempat aku ni bukan semua jenis tenet service ada
nak pasang unifi tapik dalam kawasan aku tadee
pffffttt....siput tol
konon owner/management kawasan aku ni da ada agreement dengan certain internet provider
so, ngko kena pakat pakai tu je
kalo pakai lain kang hareeemmm taleh dapat line
chaiitt betul
tahpape tah
nak komplain pasal wim** ni kang cam tak bersyukur plak
tapik bila pakai asyiikk nak loading
nak download memacam tu lagi le hareemm

tahla, aku malas nak sentuh sangat bab tenet ni
bukan aku incharge bayau
aku incharge bayau TNB je sbb boleh bayar kat ATM or pakai cimbclicks je
dulu aku beratur kat pos ofiss
sekarang pakai ujung jari je sambil baring2 da boleh bayar
tapi sentap jugak la...
ritu tengok ada 2 bulan bil tenet tunggak
patut la asyikk nak potong
da la line memang da sah2 cam siot
pastu kena potong lagi
lagi cam siott
nasib aku da bukan student
kalo tak nak wat research ke ape
mesti kena sumpah

yela, ko guna ke tak guna ke
still kena bayar bulan2
pastu tak dapat pakai harusslah aku tensiii je
bulan ni plak sbb ada 4 orang je kat rumah,
kitaorg divide 4
mahal la jugak tu
considering berapa kali je aku guna
aku bukan la lekat kat rumah sangat

tenssiii giloss

eh, raya 1st ritu aku sempat la raya kejap kat seremban
balik salam2 cakap selamat raya
terus zoom balik shah alam keje kfc
nak stay lelama pun bukan dapat duit raya...hahahaha...keji
tapi atleast tadee la tak balik langsung kan?
tadee la aku jadik si tanggang kan?
dah sampai shah alam aku gigih masak bihun
tak pernah2 masak sampai 2 bungkus
orang request utk makan2 kat kfc
tah ape2 tah rasa..huuuu
da siap masak, pass kat kfc pastu aku tidooo
bila masuk kerja, tengok da tinggal sikit
lapar gamaknye bebudak ni

pastu 2nd raya mak aku datang shah alam
dia kata anak2 tak balik raya
biarlah dia yang gi beraya kat kitaorang
alololo drama jee..
baru je semalamnye aku balik...
sekarang ni adik aku ada la teman kat sini
dia wat contract keje kfc
itu yang mak aku gigih jugak datang

mereka sampai je
ktorg baru je habis kerja
dengan fennatt lagi
pastu request suro masak....gilo
bukan ada pape pun dalam petiais
setakat bawang cili ada la
tapi gigih jugak aku korek2 kot ada pape boleh wat lauk..hahaha
harus tau yang aku malas nak gi giant time tu
dengan hujan nye, baru balik keje nye...
senang cite malas ahh
so, mereka mereka yang datang redha jela
kuih raya pun tadeee
ritu tak sempat nak rembat kat seremban punye..hahaha...keji gila
aku masak sayur kobis goreng, ikan masin, ayam goreng ada seketul je,
telur sebijik je wat dadar, goreng kentang +ikan bilis+tauhu+kacang dengan bawang and cili
layanzz je dengan nasi panas2
ngeee...

ni raya ke tiga aku keje midnight
sumpah boring dok rumah
tenet sloowww
laptop taleehh tengok cd
japgi la nak sental baju,
bersihkan sesikit rumah ni
yelah, bulan 9 kang bebudak student tu da balik
rumah takde la tak senonoh gile tapi
biar la kemas sikit

itula, sekian saja cerita hari raya
makcik aku mintak duit raya rituu
ampuuunn...
tahun depan jela ye
bagi aku stabil sikit
ngeeeee

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...