Monday 6 August 2012


Lagi 2 minggu nak raya…

Tapi feel raya tak sampai2 lagi…

Cuma ritu balik kg, wat cookies

And muffin..and brownies

Yee…sila kagum!

Hahaha….muffin and brownies tu pakai tepung instant, memang la jadi kan. Kalo tak jadi jugak mau kena boikot…

Aku hari jumaat ritu keje midnite kat KFC.
Mean, masok jumaat, balik sabtu. So, sabtu lepas kerja kol 6.30am, aku balik rumah, mandi manda and terus balik seremban.

Nasib la balik dengan akak…dia drive, boleh membuta sepanjang jalan. Serius mengantok gile. Bayangkan la jumaat kan aku da kerja full day kat Hartamas. Pastu, balik keje, rehat kejap, gi Tesco plak.
Da la terpegi lambat, terlepas offer, ter stress, menambahkan lagi penatnye..

Lepas balik Tesco, mandi manda apa yang patut, siap2 gi keje KFC.
Kalau korang wonder whether penat ke tak, jawapan nye Of course laaaa…
Tapik keje kfc taleh dok diam membuta, kena jenjalan, gerak. Kena refill barang sana sini
So, aku tak sempat nak melentokkan diri. Tak sempat nak rasa penat. And luckily, team member on duty plak memang geng.haha. lagi la sonokk


Aku kalo geng ni, memang sonok la. Bergosip, sakat menyakat. Baru tak rasa penat.
Kerja kedai makan ni penat, tak kisah la fast food ke, slow food ke, hotel ke, kedai mamak ke, bagi aku semua sama. Memenatkan. Lepas tu kena hadapi karenah2 customer. Lagi penat kamu tau? Memang la customer bayar kitaorang, tapi kalo mereka buli melampau, memang rasa nak bukak bunga silat jugak. Toleransi sesame manusia, apa salahnya. Tapi kan sekarang, keadaan makin stabil. Atau aku da makin pandai kawal keadaan, tatau la mana satu. Hahaha… just segelintir je yang kengkadang order rasa diri 
cambest je nak jerit2, nak kerek. Tapi yang tu takpela, mungkin mereka stress…

Oh, so on the way ke seremban tu, memang aku tak larat nak buka mata. Fenin lalat. Sampai je rumah, terus fingsan lagi sekali… nasib bek tak puasa, kalo tak kan da makruh =P

Lepas berbuka, gi Tesco plak. Aku dengan Tesco ni memang ada love-hate relationship. Ada benda mahal, aku tak suke. Tapi ada benda murah, so aku suke. Biasanya, barang2 basah dia murah and kind of segar compared to *ehem* abg dinosaur. Yela, semenjak dok rumah bujang ni, aku da wat survey and Tesco jadi pilihan kalo nak beli barang2 basah. Aku plak keje kan sekarang, so pasar pagi ke, pasar malam ke slaluu terlepas. Atau tak sempat. Atau malas. Hahaha… lagi satu aku suke tesco, dia besar. Puas jenjalan sampai rasa nak tercabut kaki. Masa on the way tu, da bajet2 berapa, apa benda nak beli dan sebagainye…

Bila masok je, terus luferr…teruss tangan laju amik tepung, amik telur, cocoa powder, choc chips..amik itu ini, da bayor baru sedor, eh, ape benda aku nak beli sebenarnye?

Cheh, suda print resit pun. Salahkan henfon sebab tadee reminder. Mak aku plak takde komen ape2 sebab dia ingat aku memang da plan. Aku kan minah plan. Itu ini tulis dulu dalam kertas. Pastu kertas campak2, then lufeerrr…

Balik, gi rumah Wan, Wan da tido…makcik2 pakcik ada meeting family, so aku pun baring dalam bilik Wan. Takpat jumpa pun tapee, janji dapat tengok tidor. Ke, aku yang nak tido. Eh, confius =P

Ahad lepas sahur cakap nak wat cookies.
Itu ajak2 ayam jela…pastu aku masuk bilik, sambung baca novel (sabtu malam aku tak tido baca novel) sampai la tak sedarkan diri.

Kol 11, bagus, baru celik.
Terus la semangat nak wat cookies.
Ajak le bebudak ni sekali….atleast, aku ada assistant….gasaklah dapat akak femalas, suka jadi diktaktor. Hahaha…matiklah bakal mak mertua dengar.

Aku incharge muffin, akak aku incharge cookies, si laila majnun incharge brownies. Si kenit Chico siap choose Loyang bentuk love. Dia kata bentuk “ai love u”…pergh, bentuk love sudaa…konon nak bagi mak aku…gelis…huhu…bebudak ni memang dengan mak aku gegedik semacam.


Aku je tak reti. Malu ke, mengada ke, tak biasa ke, tatau la nak cakap acaner. Tapi kalo nak gegedik tu, rasa cam nak lempang diri sendiri T__T

Gambor biskut, tadee…haha
Sila imagine sendiri. Sebab kalo aku letak gambar google kang cam tak aci jek takut indah khabar dari rupa…haha

Tapi, what do u expect, semua nye pun instant (except for cookies) tinggal nak campak telur 2,3 bijik, campak air, campak vegetable oil, pastu ko pukul pakai mesin, campak dalam oven. So, sudahla siap. da namanye instant, mestilah sedaappp…

Aku kan tak pose, so, sambil buat, sambil testing. Eh, biskut ni kena bakar lama sikit ni bagi ranggup, eh, ni macam terlebih, eh ni macam terkurang. Eh sana sini…

Pastu kol 3.30 da gelabah ayam sebab tak siap2 nak balik shah alam.
Aku da la masok keje kfc kol 5pm. So, macam lipas kudung yang tengah gelabah ayam la aku menyiapkan diri…

Fuhh..nasib highway tak jem…
sampai shah alam kol 5. pastu siap2 masok keje 5.30...hewhew

Biskut2 bagi bebudak kfc testing, habis satu balang. 
Bagus, ni starting yg baik. Next time nak experiment benda lain. Time masak2 ni je bebudak kat rumah seremban akan semangat. Yela, sebab eksaited tapenah buat.  So, senang je sekali panggil da datang. Tapayah akak kau suara cam tarzan.

Tula, aku kalau balik seremban, tapenah nye nak lelama. Mentang2 dekat.
Ke sebab aku tak biasa dok rumah? Semenjak masok U, bape lama sangat aku lekat rumah. Cuti sem je ai bizi keje, cuti je tadee….

Setiap kali balik mesti cam rushing. Yela, sebab aku wat 2 keje. And bila da plan jadual, aku kena commit la. Kalau tak, tak baik aniaya bebudak ni. Sian diaorg penat.

Itu yang boleh terbuat entri tersentap hati pasal rumah. *sigh*

Sebab aku fennaat, balik rumah tengok rumah tunggang langgang orang lain wat dekk je.

Aku bukan la clean freak, tapik tade la sampai boleh tahan je mata tengok benda yang tak sepatutnye ada.

Oh, da mula da start menceceh.

Okla, itu saja hapdate weekend saya.

Baking tak susah, tapi kena rajin..*baru satu kali buat, da gedik rasa tak susah. Blm suro wat pavlova ke, rainbow cake ke T____T*




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...