Thursday 23 August 2012

me, lemaks, ayam dan raya

hwaaa...
hebat kan
orang lain kemain banyak sana sini update raya
aku sorang terkebil kebil baca
blog hopping je kejenya
dari raya 2nd kot...
aku da jadi stalker
miahaha
sereeemmmm tak?

aku suka baca blog orang
tapik tak reti nak komen2
malusss katanye
kata blogger picisan
so, haruslah jadi stalker aje

aku sekarang da kureng nak visit blog tak dikenali
cehh...macam la banyak blog yang dikenali kan
maksud aku
aku gi visit blog yang memang aku da jadi follower
sebab mereka ni update kuar kat dashboard
so aku kan malaasss nak tekan bukan2
da ujung jari pun malas. dasar betull

semalam ada orang belanja tengok step up revolution
sadiss kan sekarang baru nak tengok
yela, aku kan perasan bizi
asyik tak sempat
belum lagi ada anak tiga pat
haha..
kawin belum beranggan lebeeyy

syiok gile tengok orang nari2
kali ni step up sangat stail
rasa nak join joget sekali
tiket kol 10.10pm
cehh, konon tukang belanja cakap sempat je nak balik
sebab aku kerja kfc kol 12 malam...
ghupenye, dekat kol 12 baru habis
berdesuup aku siap
masok lambat kol 12.30
syabasss
nasib tak bizi 
kalo tak harus free2 kena maki

aku sebenarnye stress dengan management 
first raya ritu malam bizi gile
macam ape je bizi dia..
kedai makan tak banyak yang bukak
pastu i-city pun dekat
aku syak diaorang ni da puas berjalan 
pakat ramai2 serbu kfc
tapik yang bengangnye cashier standby sorang je
bukan aku la on duty ok
aku patut da nak balik
tapi member punye pasal aku stay kejap tolong ape yang patut
satgi kol 1 am (aku balik kol 12am patutnye) baru manager cibais tu inform
"sebab rini bayar triple, awak kerja lama mana pun saya kira 8 jam"
perghh...
berasap aku dengar
customer ramai kott
kalo dia kuar tolong2 takpe gak
dok bertapa dalam bilik cam haremm
ktorg ni da la ada yang terkorban, tak balik raya
satgi dia boleh wat statement mcm tu nak kata kerja lbh2 wat kerja amal
macam apeee je
kalo nak wat kerja amal, baik aku gi rumah anak yatim ke, rumah orang tua ke
bila aku da bising2
dia cakap "ek eleh, triple kott takkan nak bayar OT lagi"
amboiii aku cili jugak mulut tu
memang la kenkonon bayar triple tapi kerja pun triple okkk
daripada kol 8 bizi tak henti2
tu pun kol 12 orang reda, terus ktorg close kaunter
dengan ayam jem, staf tak wat closing bagai
bukannye dia pantau...ish, aku la kan..
sebab pikir member je aku tolong refill kan barang sikit2 
so dia boleh concentrate on bukak kaunter

aku tak paham ape yang kedekut sangat diaorang ni
outlet lain bayar je OT, triple ke tak ke
tak baik tau aniaya orang
budak2 contract pun kesian kot
diaorang ni keje lebih 8 jam tapi tak kira
takpela kalo ko nak kata max 8 jam je
tapi manager2 ni haremmm nak inform 
nak briefing ke ape pun takk
macam vaviss kan buli orang

aku bagitau adik aku tayah keje over2
cukup time balik je
kalau customer complain service lambat ke hape
aku nak bgtau kata manager cibais taknak kira OT
so, adik aku pun ritu nak choww la on time
satgi manager cibais yang sama jumpa adik aku kata "eh, saya kira la OT"
sajee politik nak suro orang stay jadi kulis wat kerja
serius macam kelliss
on the same night jugak la yang dia inform kat aku dengan member kata triple OT tak kira
lagi macam kelliss
terus aku suro adik aku balik
agak2 la weyhhh ingat kitaorang ni ape?
high management ada amik tau tak cite2 macam ni?
aku tak rasa la kott kalo tak tadee masalah timbul

pastu aku cakap la nak balik
pandai pulak kata "jangan la macam tuu"
eh, ko da kata tak bayar OT 
habis nak suro aku kerja for free?
baik aku gi register mana2 badan kebajikan
jadi volunteer ke kan

pastu semalam aku gi tanya manager lain
dia kata contract staff memang max keje 8 jam
see, sorang kata lain sorang lagi kata lain
so jangan peliks la kalo staff buat hal
FYI, jarang staff nak wat hal kalo elok kena treat
yelah, aku tau la ada yang bermasalah
tapi tak logik la alasan tu nak buli semuaorang
matiklah kalo malam tu ada yang komplen
aku harap adala
the thing is, customer je layak komplen2 ni
ktorang kuliss2 ni boleh dengar je orang marah2 maki2
tapi bukan boleh buat apa sangat
boleh ke bawak ke tribunal benda ni? hahaha...
saiko je kan
tahla, tapik memang rasa tak adil

pergh, sebenarnye nak cite pasal step up
tapi da macam entry ke laut
luahan perasaan bagai
jangan salah faham kata ni entry marah,
macam dialog filem P.Ramlee dulu "aku tak marahla, nasihaatttt"

oh, pasal step up tu, 
teruja siot badan mereka sangat hot
itu boleh nari2 atas meja siap lompat bagai
kot aku buat, eh nak imagine pun da seramm
balik rumah try la nak nari2
sekali sedar diri badan macam belon
wahhh....kutuk badan sendiri
terus aku tak jadi nari...
pastu berangan jadi kurus..huuu

aku adalah semangat nak wat zumba
dia aerobik ala ala dancing macam tu
yang tu tak rasa penat sangat okieh
plus muzik dia syiok
so, ko tak rasa boring
tapikkan laptop rosak..tsskkk T__T
video zumba semua kat situ
sedihh
lambat lagi la nak kurus ni
*amik pensil tikam diri*
hahahaa...boleh je download kot
takpe nanti aku cari2 kat mana boleh download

tapik nak bukak katne? 
cheh!! baru sedar tadee laptopp...
hwaaa...
*nangis sambil tumbuk2 lelemakss*

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...