Monday 7 January 2013

terkadang kita lupa
sementelah di atas, kita juga masih boleh berada dibawah

manusia tak selamanya hebat
untuk tidak akan ditimpa ujian
kau dan aku, kita manusia bebal
selalu lalai walau diberi peringatan

ku lihat disana, kau menderita
tidak pasti adakah aku harus gembira atau berdukacita?
luka itu sememangnya meninggalkan parut
parut itu mengingatkan aku untuk gembira melihat kau lemah 
tetapi nama ini mengingatkan aku tentang siapa kita

Tuhan, sayangkan aku dengan memberi ujian begini
Tuhan juga sayangkan kamu dengan ujian sebegitu
bukankah sakit itu penghapus dosa2 kecil??
semoga Tuhan mengampunkan kamu.

mungkinkah juga ini petanda, 
bahawasanya, hidup ini bulat...

kau, sudah mendapat bahagianmu
tetapi, aku?? untung nasibku masih belum tentu

sudah tiba masanya, aku redhakan apa yang pernah berlaku
aku telan yang pahit, telan yang manis
terima segala yang datang diantara keduanya
walau jauh disudut hati, masih mengharap kau berubah dan mengerti



aku 


maafkan 


kamu




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...