Monday 7 January 2013

jehmaat lepass

Hari Jumaat hari tu rasa Jumaat  yang panjaanngg gile

macam biasa, start the day dengan masuk ofis. hoho...
sampai ofis dalam 930 gitu gini dengan AFS-audit fact sheet nak kena sent out kat client

fyi, audit fact sheet is ekceli macam pemberitahuan atau notis on your improvement....so, memerah otak jugak la kan sebab ko nak dia improve, ko kena suggest la alternative ways. tang tu la hakak faillll.....
masa tu la bermacam perasaan tidak berapa nak positif timbul (saja kan taknak guna perkataan 'negatif'. macam teruk nau bunyik nye..haha)

contoh soklan: kenapala aku amik oditt....hahahahaha...ini external ke, internal ke aku tetap la rasa gini. rasa nak tikam diri sendiri sebab gedik terlampau...

best sebab jenjalan la. in-fact adik aku yang darjah 6 tu sibuk nak jadi oditor
sebab katanya best tengok aku dapat jenjalan....

tetiba rasa best kan jadi budak sekolah. ko bebas set nak jadi apa, nak buat apa tanpa perlu risau apa orang kata. aku rasa, as a kid, we've more power to determine what we want in life. 
sikalang ini, kalau pakai macam ini, takut orang kata
tanak buat macam itu sebab tak 'in' 

kalau dulu, kasut apa mak aku beli aku pakai la sampai lunyaii
sekarang, kalau nak kuar, tengok kaki agak2 boleh diterima, baru pueh hati (walaupun aku rasa aku still je comot dan selekeh...matiklahh tak berubah)

eh. da pusing cite lain plak hai...
ok, after that tengahari gitu aku gi bank, pastu gi ofis client. 
buat f/up gitu gini nearly 6 jugak aku setel. 
pastu ujan. pastu stranded dekat mamak makan tosaii sardin dengan muka sardin >_<

tah macam mana, aku call mak aku, tetiba dia kata adik aku kuar rumah tak balik2
tak gitau buat apa, dengan siapa, pergi mana semua
aku pun call, rupanya beliau dalam bas ke jalan pekeliling
baru nak suro dia amik bas ke shah alam, dia kata, duit yilekk....

dah sudahh..tanya gi mana semua dia kata nanti cerita
aku dah risau je takut apa2 hal.
dengan tatau nak gi pekeliling tu cane, aku redahkan aje
sebab aku konfiden akan ada signboard. sekaliii......yilekk jugak
hahahaha...sengal! merata aku tawaf
bila orang explain, takkk jugak paham2. pastu sesat lagi T____T
in total 6 orang polis aku jumpa itu hari...dahla henshem henshem....wakaka

ok, bayangkan ye, dalam hujan nek motor dengan tatau jalan
 sekali bila sampai, adikk aku selamba tapir seret beg roda yang standed size tu. 
rasakan la berhimpit cam sardin atas motor. dahla kakak dia boleh tahan besau...setelkan hal beliau, cari tempat nak tido bagai sampai rumah s.alam kol 11 lebeyy...gila penat!!

nak marah2 aku da tak terdaya sangat.
kalau marah pastu dengar cakap takpe. ini serupa macam akak dia (matiklah...merasa berdepan dengan perangai sendiri), buat dekk je..
so, aku malas nak membebel ke hapa. cuma nasihattt...macam kategori bebel tahap 1.haha..

dahla tak marah2, siap aku treat dia makan kat seoul garden sebab nak celebrate PMR 8A...siap tanya, ada bju ke tak, ada kasut ke tak..belikan mana yang patuutt...
mungkin sebab aku tak sangka budak kuat menjawab tu boleh dapat 8A. itu yang aku tak tersangka duit keluar dengan lajuu je..
tapi takpela, bukan selalu...

p/s: adakah budak nakal memang bijok?? 


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...