Friday 11 January 2013

VCOA: hot item in the house

*ini adalah sticky post. Tutorial how to make sticky post sila refer mak buyung hot ini


Nampak tak kat sidebar belah kanan tu??

Yup2.. saya disini mengisytiharkan bahawasanya saya telah menjadi agent Treenea VCOA under cik sepet.

Tak caya kalu, boleh tengok agent list beliau disini. Boleh juga like fb page Treenea Selangor. Situ ada jugak nama aku. kira kalau korang tak caya, boleh refer situ.

Maksudnya, jika sesiapa nak beli, boleh jimat RM6 postage sebab aku boleh COD. Area Seksyen 7 Shah Alam (sekitarnya juga bisa), Plaza Damas (ini applicable hari bekerja sahaja. tapi kena tengok date jugak sebab kengkadang iolls outstation) or Seremban (ini aku boleh arrangekan macam mana cerita). tapi Main area is seksyen 7, shah alam la.


VCOA ni nama manja. nama penuh Virgin Coconut Oil Antioxidant atau orang melayu panggil Minyak Kelapa Dara. What so special about VCO ni compared dengan minyak kelapa biasa? Aku tayah cerita pasal proses pembuatan la. Sebab dah banyak sangat artikel boleh jumpa di google. One of it boleh refer pada artikel ini. Apa yang best is kita nak tau apa benefit2 yang boleh dapat dari VCO ini.... Sebab aku punya main motif is nak cantik, nak sihat, nak kurusss... Siapa yang taknak cantik kan?? Cantik ni tak semestinya muka kau nak kena macam engilina jolie. Bagi aku cukup kalau kulit kita cantik, mulus, tulus...Selain mekap, kulit cantik bermula dari dalaman. Siapa yang taknak cantik?? 1st benda yang aku akan nampak dekat orang bila jumpa is kulit. That's why aku decide untuk amik VCOA ni sebab salah satu kebaikkan dia is membantu merawat pelbagai masalah kulit. Kebaikan yang lain tu aku anggap je sebagai bonus...



Meh nak senaraikan lagi kebaikkan VCOA:


-Membantu melancarkan sistem pencernaan (lain orang lain efek dia. aku perasan after a few days consume, aku punya ehem tu lancar je. pagi2 confirm ke toilet. dan tak lama pun nak memerut..sekejap je boleh selesai. woot...woot...)

-Meningkatkan sistem daya tahan tubuh badan

-Membantu mengurangkan berat badan. ini 2nd main reason aku pilih VCOA ;)

-Mengurangkan kadar kolestrol dan darah tinggi, serta risiko sakit jantung

-Membekalkan nutrien penting dalam membantu pertumbuhan rambut yang 
sihaat. Oh, ini reason no.3. Rambut aku sekarang ni jenis kasar2 cam dawai. Tapi ada hati nak bela panjang2. So far, ada rasa lembut sikit. Nanti kita tunggu dalam sebulan macam mana yerr ;)

-Membantu merawat pelbagai masalah kulit  dan menghalus serta menyeragamkan struktur kulit. This one is my no.1 favourite. Walaupun ada kawan yang kata kulit aku fair, takde masalah la apa la. Aku tetap tak rasa konfiden sebab...sebabnya yang itu semua mekap. muka iolls sangat kusam kalau bangun pepagi. Kengkadang akak aku kongajo dia cakap aku muka tak mandi =( So, aim pakai VCOA is untuk mengurangkan kekusaman muka ini=) Memalam sebelum tido or siang2 tak gi mana2, aku picit VCOA and sapu kat muka. Kulit jadi lembut dan licin....nak bagitau feel dia yang awesome tu aku tak reti. senang cerita, try sendiri...

-Menyokong fungsi tiroid

Lupa nak bagitau, VCOA ni bentuk dia is soft gel. so korang boleh telan or cucuk soft gel dengan jarum bersih and sapu kat muka. tapi aku malas cari jarum, aku gigit je soft gel tu. gigit sikit kat hujung, and koyak la beliau...wakaka.matiklah pemalass. Selain telan, ko jugak boleh kunyah soft gel tu. Macam makan gegula je rasa dia. Cuma tak rasa manis la. kenyal2 gitu. 

Ok, tadi kan nama penuh is Virgin Coconut Oil Antioxidant. Apa yang best sangat antioksida ni eh??


Hari2 balik kerja, pergi kerja, pergi shopping mesti lalu jalan raya yang berasap, berdebu. Lagi2 area Klang Valley memang penuh asap. Aku kan naik motor, lagi la terdedah dengan asap. Kengkadang rasa macam sia2 je sembur perfume bagai sebab sampai ofis, CONFIRM lagi SOHIH badan bau asap....Asap2 ni, ditambah dengan sinaran UV adalah tidak elok untuk badan. 
So.... disini lah pentingnya makanan yang bersifat antioxidant. Vitamin yang kaya dengan antioxidant ni antaranya vit. E, vit. C and beta-carotene. Korang boleh refer sini dan sini untuk artikel mengenai kepentingan antioxidant untuk tubuh badan kita. 
VCOA by Treenea kaya dengan vit E yang bersifat antioksidant so amatlah berganda-ganda efek dia kepada kita.Badan menjadi lebih sihat dan tesktur kulit menjadi lebih halus dan seragam.

And to add other interesting fact, minyak kelapa dara terdiri daripada 90% lemak tepu yang kebanyakkan daripadanya adalah trigliserida berantai sederhana (MCT). MCT adalah agen pembekal tenaga segera dan since ia senang didigest, maka MCT tidak disimpan dalam lemak badan tapi terus disalurkan kepada hati sebagai pembekal tenaga segera. Hati kita akan transform Asid lemak kepada sebatian keton (keton bodies). boleh refer sini untuk info tentang keton bodies. it's another option for our body kalau glukosa tak dapat berfungsi membekalkan tenaga. Sebatian keton ni juga boleh membantu pesakit alzheimer dan parkinson.

Selain kebaikkan diatas, pengambilan VCOA secara oral (maksudnya consume/makan. baik geget or telan) dalam kadar tertentu boleh melindungi kita dari serangan kulat dan virus. Sistem imunisasi tubuh badan meningkat, selsema dan batuk berkurangan. best kan bonus2 benefit VCOA ni??

Cerita kemain lagi tapi tuan badan tak nampak. hoh. Ok, Packaging dan design dia adalah macam gini. Ini gambar amik dari sepet. tapi aku jual benda yang sama jugak since beliau adalah dealer aku kenn...kira ktorg macam one big happy family. sepet ni ketua keluarga, dan aku serta agen2 yang lain adalah anak2 dia. *motif sangat anak kan. padahal sebayaa....ampunn sepet =P





 so far agent under sepet ni serata malaysia ada. so boleh cekkidaut blog sepet untuk list lengkap pastu korang boleh la deal dengan mereka. aku punya area keutamaan is seksyen 7, shah alam dan kawasan sekitarnya. Plaza Damas dan Seremban tu depends. tapi boleh diusahakan. Yang bestnya seksyen 7 ni kalau beli dengan aku, aku belanja korang cheesy wedges...nyum3..sedap tak?? 
aku tengah planning nak dapatkan free gift dari Jakarta untuk sesapa yang beli dengan aku..yeayy!! korang mesti suka kan?? aku akan balik Malaysia hari Khamis. so, Jumaat, Sabtu dan Ahad adalah free. next week aku akan usahakan free gift dari bangkok plak. kita tengok acaner ;)

untuk set date, boleh email aku: mujahidah_rosdi@yahoo.com
or sms: 0137960028

sertakan:
nama
berapa nak beli
mana kita nak ngedate

harga is RM40 sebotol (60 biji soft gel sebotol)
untuk kulit yang agak teruk, makan la 2 biji pagi, 1 biji malam. pastu sebelum tido sapu sebiji di kulit yang bermasalah (boleh tahan 1/2 bulan). After 3 months or dah nampak pengurangan, boleh la makan 1 pagi, 1 malam (boleh tahan sebulan).

Investment untuk kesihatan apa salahnya? Badan kita ni satu je. kalau baik pun itula dia, kalau tak sihat pun itu la dia. So, kita kena la jaga dengan elok.   Badan sihat, kulit cantik, sapa yang happy??? korang juga yang happy kan... 


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...