Thursday 31 January 2013

Random # 1

FB adalah medium communication yang pada aku sangat penting. 
Member mana yang dah kawin, member mana yang dah ada anak semua fb la yang banyak bagitau
nak harap aku sendiri gi contact sorang2, chit chatting adalah sangat payoh
*macam kau sorang bizi kennn......*

Aku paling suka tengok orang punya gambar. Be it cantik ke, hensem ke, duck face ke semua aku tengok
Kalau nak rasa aku ni stalker, silakan...hahaha...

So, bila stranger tetiba msg konon nak kenal. nak kawan. 
dan oleh kerana diri ini gatai melayan taknak digelar sombong, kita sambut la salam kenal orang dengan baik
lagi2 bila tengok ada mutual friend. takde la perasaan was2 lagi. 
maka conversation pun terjadii...

hi leh kenal.
nama tengku **** 
boleh panggil tengku or ****
male (pfftt.....perlu ke nak bgtau? mcmkan tak leh detect dari nama kau)
umur lebih kurang la 24

tapi bila dilayan, makin lain jadinya. sesuatuu je. 
tetiba nak kenal lebih rapat la hapa la. eh. tadi kau kata nak kawan2 aje kan??
Lepas tu suruh approve friend la hapa la. 
Baiklah. saya approve. 
Lepas tu gambo sendiri takde... yileekk! langsung nehi takde. 
Letak gambar robot la, apa la...
ape ke hal la nak kawan tapi memalu nak tunjuk diri sendiri??
lain la kalau kau ada niat lain kan?? eh. 
lagi laaa aku terasa sesuatu...

Bila ditanya, boleh jawab "laa....nak gambar ke. kenapa tak request?"

tetiba terasa diri ini sangat teruk. haihhh....

sendiri letak la bro. baru la tau berkawan dengan manusia ke, robot ke, komputer ke apa.

ini common sense kot. atleast bagi aku. 

melainkan engkau ni ada niat pelik2. hoihh...anti betul. 

ketahuilah adik2, setelah kerja, umor pun dah nak masuk suku abad, akak tak kosser nak main teka teki dengan orang yang tidak berwajah ni. 

lagi2 bila mood aku masih kelaut, lagiiii la tak kosser.... 

and, ya profile picture aku pernah letak gambar TOP *auwww....tetiba
tapi kan takde la langsung takde gambar diri sendiri. 

aku punya pemikiran: Facebook sendiri, gambar sendiri mesti ada. yeah! 




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...