Tuesday 18 September 2012

sebelum sesuatu benda slip off from otak berkarat ini
maka mari tulis untuk kenang kenangan
seriously.
aku kemas2 buku2 ritu
and find satu buku ni that i used to scribble notes or random things that happen
it happened that that book does have one or two notes of me during the difficult period
and i was like "wahh...it has been ages"
dan dari situ saya belajar tentang siapa ida balik
oh, i shud start digging for more note..ngeee
itu pasal la pentingnya nak tulis ni
mana tau one fine day
masa tengah minum kopi gelak2 dengan incik suami ke
dengan anak pat lima orang ke
then baca balik mesti rasa amaze, pelik dan eksaited



Friday the 14th.
one of the many days that i'll remember the most
happy in tears. sobs.
walaupun tak semua simpulan dapat dileraikan
atleast saya bukan hidup dalam shadow yang hollow sangat
dan well, i had a very good intuition. eh? orang melayu kata rasa hati
or 6th sense

saya tadee anyone special
or memang tak rapat sangat dengan family
so, saya lebih pada kawan2
and i have a few that's so dearest to me
bila da very dearest tu, meaning saya sangat la appreciate dan sayang
dan saya punya emotion towards mereka lain

macam dulu masa kat mrsm pun ada sorang ni
yang saya sangat2 selesa dengan dia
cerita macam2 itu ini
thou kitaorang bukan jenis kepit sentiasa
we do have separate life. dia ada kengkawan dia and i have mine
tapi bila jumpa, kita adalah best friend forever. cheeeh
yela, lain orang lain definitions of BFF nye kan.
masa sekolah kat Klana Petra dulu pun sama.
ad sorang memang betul2 rapat nye la
siap tido sekatil sebab dok asrama sama
to the extent kitaorang punye period cycle pun boleh sama tau
haha...serius. even taste makan pun sama. aktiviti sama.
cuma yang lain taste boys je masa tu lain2...haha...
wahh...rindunye beliau. sekarang da ada anak 2 da.
serius gile kan???

well, aku bukan nak cerita tu semua
my point is, bila da sangat close gile
saya. diulangi ye. SAYA akan sampai tahap jeles dengan kawan lain (orang lain maybe rasa lain2 ok. so dont question it ye..)
mcam bercinta pun ada kan. tapi aku bukan les
kalo macam dia buat benda2 tak ajak saya, saya merajuk
cis. macam bodoh je perangai dulu2

hari jumaat itu hari
terjawab la semua rasa yang ada ni
semua sixth sense ke, perasaan cam "eh, dia ni macam tuuutt je"
semua da terjawab
dan hampir semua yang saya assume tu ada la benar2 terjadi
jangan la tanya macam mana boleh betul
sebab saya pun tatau
rasa tu memang terus ada

i hope it explain a bit why i feel this and that selama ni
maka, saya ada lah insan yang gembira
kerana saksikan kawan sendiri gembira
like i said last week la kan
walaupun truth does hurt
tapi atleast
i hurt with honesty
i hurt with dignity
tak la tercalar maruah bila terpaksa assume dan menanti2 jawapan cam beruk
lepas tu sendiri sentap

all and all
saya tak rasa menyesal sebab tahu
kerana indirectly sebenarnya saya memang da tahu
cuma kena ada confirmation je
i know it. and u know that i know it. and i know that u know about me knowing it.
nak main hide and seek kononnye
no need okieh
and thanks a lot
saya rasa sedikit ringan. not literally in my weight la kan. tapi emotionally, mentally da rasa lega
u have the choice to not to tell. because in the other hand, u have somebody else heart to take care of.
but instead u choose to tell me and i really appreciate it
thanks a lot kerana buat aku rasa yang aku ni betul2 kawan kau
not someone that u just know
walaupun bukan bff ke hape, tapi kawan pun ok kan. taleh nak demand lebih.

hopefully
kita masih remain friend
walau dimana kita berada
walau aku kat utara, ko kat selatan ke
aku kat laut ko kat darat ke
hopefully tadela rasa perlu hide and seek
and segan2 okieh
u can just tell me anything straight to my face
contoh macam saya buat salah ke
sebab kengkadang i'm just simply blur
tak perasan.

oklah. harus tidoo ni
i have a longg day to go =)




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...