Monday 3 September 2012

accident and kahwin

rabu ritu
lepas balik dari odit
Lai Kuen hantar aku gi Endah Parade
pastu vroom laa saya balik ke shah alam
tatau apa silapnye
boleh eksiden.

pergh, konvensional gila cerita
macam tadee perasaan je kan

tah. tak reti nak story
yang pastinye aku eksiden kat selekoh jalan motor
itula hari tu kan kutuk2 jalan motor
sekarang ini makan dia...
aku jatuh ke kanan, face down
nasib baik helmet ada visor
so, selamat la muka ai

motor pun tak cedera teruk sangat
casing lampu depan, handle bengkok sikit
aku plak cermin mata bengkok
memang kena ganti baru ni
lagipun da bertahun aku pakai

harta benda semua ok. 
cuma aku jela
bahu aku cam terseliuh ke hape, tegang semacam.
taleh nak teleng2 kepala stok nyanyi lagu haseleheh tu
perut aku calar balar sikit sebab kena batu2 jalan tu kot
kaki aku lebam2 
dan seluruh betis kanan aku tegang semacam.
orang kata urat ke otot terseliuh
entahla..aku pun tak reti nak cakap camne
tapi yang pastu bila da baring, pastu nak bangun mesti sakit gile
aku nak jalan pun terhencut hencut
khamis seharian aku MC
tadee gi mana2 melainkan golek2 tido je
pastu sapu dengan krim panas bagi kurangkan sikit tegang tu...

and jumaat, aku da taleh tahan sangat
aku decide nak balik seremban nak berurut
lantokkan la kerja kfc yang da ada planning jadual tu
yang pastinya aku gila tak larat nak kerja
kalo setakat kerja aku duduk je amik order takpe
ni nak kena jalan sana sini tu yang tak tahan

aku balik naik motor
gigih ok...da la nak start motor kemain lagi sakitnye
motor adik aku modenas gt128 tu macam lain sikit
dia punye pedal kaki dekat sangat dengan starter
so, setiap kali aku nak start tu,
kaki mesti berlaga dengan pedal tu
lagi la sakit oiii
tapi gagahkan jugak
sebab da alang2 nak tukar kereta dengan motor
balik jela dengan motor kan
tapi memang jelas la kecuakkan aku time rempits
macam haper je..
alhamdulillah sampai jugak rumah...

sampai2 je seremban,
terus siap2
gi rumah orang berurut
sakit gile makcik tu rilek je tekan2 tempat lebam aku
nak jerit kang over plak
so aku tutup muka
ketap gigi and redha

alhamdulillah ada kurang sikit
tengkuk aku da tak kejang kejung rasa
cuma betis aku still tegang je
makcik tu cakap banyak sangat angin 
yela, eksiden rabu petang,
aku gi berurut jumaat malam
so da lebih patpuloh lapanjam
memang patut pun angin bnykk

sabtu plak gi kenduri kat melaka
amboi kengkonon sakit tapi berjalan kan
hahaha
ktorg carpooling. aku tumpang livina ikin
so, dapat la bersenang lenang kat belakang
tapi masok rumah pengantin
terus ilang ayuuu
harusla, jalan terencut2
dahla jalan cam gangster kan? 
tah ape la ghupenya..

ini wedding siti afiqah hamzah kat melaka. dekat dengan masjid tanah, sekolah aku kem terendak.
punye la gmbr peace2 bagai padahal kaki tahan je tu sakit terkepit gituu..
takpela...member kawin bukan hari2 
lagipun kang kalo aku diri tak seimbang plak gambar ni
sebab iolls kan demokk
huahuahua
apa apa pun,
tahniah bukan fiqa and suami. cantik gila dia. yelah, nama pun seri pengantin kan. tapi seriusly cantik buat aku teringin je nak kawin...
lepas tu, gi raya rumah cikgu homeroom bebudak ni baru balik
and aku da tak larat nak drive balik shah alam, so tido la aku berhimpit lagi dengan omma.ngeee...

pagi tadi bangun siap2 gitu gerak gi rumah orang beraya
aku join 2 rumah je pastu terus gerak balik shah alam
on the way tu, singgah bangi jap ada open house
makan bakso.
sodapp...ngeeee...
sakit2 pun makan tetapnye berselera
ni sampai shah alam, aku da tak larat nak kerja kfc
lantak la nak tulis absent ke ape
lagipun kaki ai belum fully recover

okla, esok nak gi kerja awal
kena la tido awal
huuuu....
malaishnye nak kerja
dari khamis da cuti,
so, badan rasa cam tak bermaya je nak kerja.
dasaar betul

oh,  before terlupa
nak cite jugak..ngeee =P
aku dok sibuk ngadu dengan member aku kata aku eksiden
yelah, kata nan ado boypren, maka dengan kengkawan jela aku nak manja2

beliau: wah, rajin jugak ko eksiden kan?
aku: itula pasal. nak wat cane. itu belum kira yang jatuh2 biasa tu
beliau; aku rasa ko da kena kawin la muja (*panggilan masa sekolah). 
aku: eh, kenapa plak
beliau: yela, da kawin nanti, ada la suami yang boleh jaga ko. anta ko gi kerja ke, apa ke
aku: hahahaha...ntahla........................................

ceh, ekceli sebelum aku cerita dengan beliau, pagi khamis masa gi klinik dengan dila pun, 
aku da terpikir
mungkin aku ni kena kahwin kot
suro hasben cari kan drebar sorang kan
aku rilek jadi mem kat belakang. 
amboii...
kemain lagi verangan.

tetiba member aku boleh plak wat statement gitu
adehh...
kahwin? insyaallah.
bila? nti la one fine day
dengan siapa? dengan suami ai la.=P

uish, jangan dilayan sangat gatai ni
mentang kengkawan ramai nak kawin
aku pun sibuk gatai
kot layan kang, elok2 nak tido terus tak tido
takpela, one fine day, dah jodoh tak kemana kan??
sementara tunggu sampai jodoh tu
elok la aku setelkan tanggungjawab aku mana yang ada dulu

one fine day people
aku akan jumpa jugak dengan lelaki yang boleh pimpin aku dunia akhirat..amin...


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...