Thursday 20 September 2012

berlapang dada la ida
dengan apa yang berlaku
Allah takkan menguji sesuatu yang kita tak dapat hadapi
dan mana mungkin fair comparison boleh dibuat
antara mereka mereka dan mereka
kerana pada seseorang itu, ada kekuatan tersendiri
mungkin apa yang mereka hadapi, kau takkan berjaya lalui
maka, don't judge
kerana manusia itu sama, disisiNya

private kan blog adalah step yang begitu tricky untuk hati ini
tapi one step has to be taken at a time
dan step ini adalah yang pertama
sebelum pergi lebih jauh

betul la aku tak tipu bila kata aku gembira dengan keadaan kamu
tapi that's one thing
hati yang terkilan itu another thing
bukan terkilan sebab segala rasa hati ini betul
tapi terkilan kerana aku bukan penyumbang apa2
lebih pada penyumbang rasa bersalah kau
dan mungkin kacau daun jugak
hehehe...
tanak la serabutkan kepala dengan sapa dulu, sapa kemudian
sebab sesuatu keputusan itu bukan aku sorang berhak buat
kamu dan kamu pun ada hak untuk berkata.
dan aku telah laksanakan hak itu
dan aku redha, andai aku bukan kawan yang terbaik

actually, aku planning nak bawa diri
tenangkan hati dengan segala rasa terkilan ke ape ke ni
tipulah kan kalo kata tak sedih langsung bila dengar the other side point of view
tapi aku harus adil la kan untuk tak judge
atau buat korang serabut
benda kecik bagi kau sebab kau nampak perkara itu dari ur point of view
tapi tak nampak from mine
and u cant really see it
sebab hati kita lain2
dan aku pun tak boleh tengok yours
sebab hati itu kau punya
mungkin ada lagi yang kau simpan
chopp!! cukupla dengan assumption2 ni semua
baik aku fikir untuk diri sendiri

hurmmm...
aku ada planning nak berhijrah
ke mana, dengan siapa, buat apa itu semua belum tentu
baru dekat initial stage of planning katonyo
kalo ada rezeki kat mana2
and jika Tuhan izikan aku gi jauh
maka adalah tu jalan untuk aku gi
kalau tak, biar jela aku bertapa kat mana2 area yang dekat2
macam kat batu caves ke..hehehe

banyak benda aku nak consider before actually bertindak
antaranya adalah family aku
yelah, dengan keadaan sekarang yang agak goyah ni
macam mana lah kan aku nak  betul2 bertindak
ikutkan nak je packing2 barang pastu berambus. heh
tapi gilo ape
aku bukan la orang yang adventurous sampai macam tu sekali kan
pentakut okeih saya kot2 tetiba kena jual ke kan

tadi adik aku call
nak pinjam duit katanya
sesak sangat katanya
sedih okeih sebab aku pun pernah study, tak sampai setahun pun aku grad
so, aku boleh paham la kan sesak dia macam mana
tapi bezanya aku kerja part time
so, makanan takde masalah nak cari mana
itu yang badan tetap makin besar dengan jayanya
adik aku on the other hand, terpaksa makan megi
hold on okeih! 
tersentap aku bila rm50 pun tableh nak hulur
gaji nampak la cam boleh tahan
tapi sebenarnye tak tahan....
 adalah few people yang ajak aku join bisnes katanye
kalo bisnes yang betul2 sendiri setup
takpe jugak.
ini bisnes MLM.... memang la rezeki tu milik Allah
tapi aku da pernah cuba..dan aku tak berani lagi nak cuba
aku bukan jenis yang suka nak promote2 orang masok or jual barang yang melampau mahal harga dia
silap haribulan aku makin rugi
namau la. cukup la aku rasa bersalah dengan member2 aku sebab diaorang tableh rolling modal.
aku kena take part of the blame la sebab aku yang introduce.hewhew

aku bukan nak mengeluh ke apa kat sini
sedih tu tipu la kalo kata tak
cuma aku need a hug from a friend
tapi mereka pun maybe tengah happy/bergundah gulana dengan life sendiri
takkan aku nak kacau
lagipun aku bukan la kawan yang baik pun nak gedik2 macam ni
itu yang rasa nak terbang jauh2
biar betul2 feel yang aku tadee sesape
so, kalo sedih, tadee la sedih gila.
dan mungkin bila da jauh dari semua ni
aku boleh belajar balik siapa aku
boleh cari siapa aku
apa yang aku nak, apa yang aku cari...

dan bila berdepan dengan semua ni
i didnt have much choice other than being strong
kalau aku tak atleast pretend to be strong, 
aku takut aku pun tableh  tahan dengan diri sendiri dan akhirnya collapse

nasib la blog ni tengah private
sebab masa2 macam ni aku lebih senang berkata2 melalui tulisan
and knowing that this is exclusively for ur own reading, then rasa selamat
tanpa ada apa2 judgement or rasa seperti tengah distalker oleh orang2
bukan la nak perasan ke apa
tapi pageview aku tak pernah nye tak bergerak.
kengkadang 1 or 2 kali sehari
tu pun da scary
huhu. yela aku kan macam gilo sikit kat sini
tetiba orang tengok malus pulak. haha. gilo

back to being away
aku memang nak sangat
tak tahan sebenarnye 
kot aku boleh korek hati ni tinggalkan, lagi bagus
sebab dari hati la macam2 perasaan timbul
tertacing la, emo la. tak bagus ok untuk kesihatan mental aku dan orang sekeliling

untuk hari ni, 
aku berdoa semoga dipermudahkan jalan untuk aku selesaikan dugaan ni
dan semoga aku lebih tabah hadapi semua ni
dan semoga murah rezeki. amin

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...