Tuesday 25 September 2012

progress report?

my second step of bertapa is by deactivate my fb account
tapi yang ni lagi tricky
sebab tangan ni gatal je nak log in
yelah, salah kan tangan. takkan nak salahkan diri sendiri T__T hewhew
ok, itu takpela kot.
yang penting, aku tadee la nak attached kan diri dengan fb sangat
so, feel tu tenang sikit
and macam kebetulan je
internet rumah aku tadee
so, mmg Tuhan tu ada perancangan untuk aku
kalo ade tenet kang, manjang nak stalk orang
chaiittt!!!

da balik dari jb ritu
best la jugak dapat experience baru
tetiba rasa cam nak stay jb je
tapi sana cost of living mahal ok
aku tau sebab pernah duduk situ jap
so, jb da kena strike off dpd possible migrate place
lagipun aku rasa cam nak duduk pulau2
hurm...kena wat research lebih ni..heeee~~

ni update dari tempat client.
dua2 senior aku da chow
tinggal la aku dengan file HACCP
yup, i odit food manufacture kali ni
so, kena la get familiar with terms apekejadah yang diguna pakai
ni da start rasa kekurangan kat diri sendiri
main reason being that i cant speak mandarin/ cantonese
macam alien tahu bila mereka speaking
i understand that conversation can easily done bila sama2 bahasa
and client akan lebih open macam tu
so, its ok la kan
cuma aku je la yang tak ok
kena gi amik language class..hewhew
ritu amik french
pastu tak praktis
so, habis2 aku paham Je taime, chacuterier
tu pun eja berterabur T__T

slowly aku da nampak ape aku patut buat
cuma progress memang slow
and savings! ye, kena start sekarang
kalo tak, matiklaaa
kata nak bawak diri jauh2
pastu tadee orang sponsor
harusla menabung dari sekarang...

okla, sekian update for today
chioww~~

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...