Sunday 18 January 2015

30DBC - Day 2: 5 cara memenangi hati guwe

Takde idea nak cerita apa.
aku ni kan manjangg takde idea. hahaha

almaklum pepagi jam 7 dah keluar gi keje. sampai rumah petang 6 lebih paling awal....paling lambat setakat ni adalah jam 10 sebab kerja and 11 lebih either sebab menyoping or gi badminton...
aku ni homey person. lebih banyak spend masa dekat rumah then keluar jenjalan. huhu

ok, 5 cara memenangi hati aku? ni bukan cara memenagi in the sense of special gf ye. almaklum aku walaupun banyak crush dekat orang, hanya ada sekali je experience bercouple. yang lain tu either orang tu taktau (read: aku pendamkan. contohnya macam Dr. FK. hahaha....aku rasa ramai kot yang admire dia dari jauh) or kitaorang berkawan. tapi most of it is the first case. lalala~~~

1) the best way so far untuk buat aku senang is---- be a good listener. most of the time kita akan end up jadi listening partner to each other. but sometime, ada cases yang aku ni adalah lousy partner. sorry. aku ni memang la boleh kata most of the time cepat pikap apa orang cakap, tapi there were time yang aku insensitive. and that is when, I may end up being not-so-great-partner to your eyes.
I am hard to predict liddat. u've been warned =P


2) boleh converse in different language other than your mother tongue and English.
tak tau la kenapa aku senang mesmerize dengan orang yang boleh fluently converse dalam bahasa, yang especially, asing pada aku. contoh, malay boleh converse in mandarin or Chinese converse in Japanese. Walaupun aku sepatah haram pun tak paham tapi aku sukaaa dengar. haha.
there was one time aku dengar malay live band nyanyi lagu Chinese, terus benti makan ko! hahaha

3) funny. bukan jenis yang buat lawak bodoh tak bertempat. nope. yang tu silap haribulan, terus tergenjat semangat nak berborak. well, susah nak cakap lawak macam mana pasal benda ni terlalu subjektif. kengkadang aku pun terbuat lawak bengong. tapi tu la kan. susah nak cakap. 

4) coklat. haha. ee....dap2...

5) terpaling last tapi terpaling win ialahhhh...boleh jadi imam. bukan imam (ketua) Jemaah tengok bola dekat mamak ye. tapi imam solat.
masa sekolah asrama dulu, aku rasa ada sorang akak ni hebatt giler pasal most of subuh mesti dia jadi imam dekat surau pompuan.
normally, orang yang jadi imam ni, orangnya mesti ada ciri2 bertanggungjawab, hafaz quran (or atleast surah2 lazim) dan suara lunak. tu semua combine dalam satu, memangg ohsem pada mata aku =)


30DBC - Day 1: 5 fakta tentang diri sendiri

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...