Tuesday 27 January 2015

30DBC: Day 4 - Buku Kegemaran Anda

 
Buku terpaling feveret setiap awal tahun...kikiki
 
Kalau buku bank lain, itu bukan kegemaran tapi kesedihan... haha
 
Membaca ni memang boleh kata 'hobi' wajib dalam setiap biodata aku,
the truth is, hobi yang bernama membaca ni memerlukan mood yang aku jarang nak ada...lol
 
Aku takde specific writer yang aku minat (or ingat)
antara yang aku boleh ingat ialah Nora Robert, JK Rowling, Enid Blyton.
Kalau JK Rowling of course the ever famous series
 
Boleh kata aku membesar dengan buku ni =)
 
Am not a die hard fan though
I love Harry Potter's series because of the imagination it brings in every book.
Movie2 dia pun best. But the excitement when both books and movie mix together is just brilliant.
 
Cheers to the writer for writing such a good book; and cheers to the producer for making it (the book) as real as possible.
 
Back in those days, buying a book is consider as luxury (for me and my family)
so we end up queuing for the book at National Library.
Kita pinjam 2 minggu lebih kurang
but biasanya minggu pertama dah habis baca pasal excited  tak hingat.
lagi hebat kalau time cuti sekolah, 2,3 hari boleh habis
tapi makan tah mana, mandi tah mana lah...hahaha
 
 
Enid Blyton ni pun best
buku dia ringan2 and bahasa mudah faham
tu Puan Umi la yang rajin berulang alik ke library =)
yang adik beradik plak akan gaduh nak ikut sebab dapat jalan2....hehe
 
it has been years since aku datang library
rasanya since graduate kot?
kerja, masa, etc etc yang selalu buat tak sempat
tapi sekarang kan dah ada banyak event2 best yang jual buku murah2 macam big bad wolf...
ada la few koleksi buku yang aku beli.
contohnya Nora Roberts
 
 
tapi itula, bila nak habiskan bacaaaa???
 

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...