Saturday 17 January 2015

30DBC - Day 1



Actually, benda ni has been a while dalam dunia blog.
Ada a few blogger yang dah pun menyahut cabaran ni (based on yang aku follow jela)
As for me, this is more of for-fun-activity rather than a challenge

dan disebabkan aku buat hanya suka2,
so dengan suka hatinya, aku start hari ni

dia suruh bagi satu gambar latest, aku bagi sampai tigo
pasal malas nak transfer dari phone. hehehe..


5 fakta tentang saya:

1) Anak ke-4 daripada 12 adik beradik. Tapi kalau orang yang first time jumpa mesti akan kata aku anak sulung. diaorang kata sebab aku Nampak garang? and serius? haha....ntahlah. kita kan tak Nampak ekspresi muka diri sendiri, so mcm mne nak tau kita ni garang ke apa unless orang bgtau kn? takkan aku nak senyum memanjang kang korang ingat aku gilo plak..haha.

2) suka makan pedas. kalau tak pedas rasa macam tak sedap. tapi dah tuwe2 ni, dah kurang sikit la. tak larat nak mencirit ke toilet T_____T

3) walaupun diluarnya aku maybe Nampak gawang, deep down aku ni hati tisu. Aku pun tak pasan benda ni until la sorang2 kengkawan aku kawin. tetiba eksaited semacam. pastu tetiba nak sedih semacam. pastu tetiba nak sayu plak.

eh jap.
ni bukan tisu, ni emosi..haha
lebih kurang la kan? ke lain? haha...lantokkk

4) kuat berangan. berangan nak sambung study oversea, berangan nak kawin dengan angkasawan Negara (bukan Dato SM ye. tapi aku minat dr FK. haha). berangan nak bukak bisnes sendiri one day.
the best angan2 adalah berangan untuk berduit. bukan kayo bling sana, bling sini. tapi berduit kategori senang la. sekarang ni Alhamdulillah dengan rezeki. tapi impian aku untuk senang yang kategori bila adik badik, mak minta tolong, tapayah nak buat calculation ke apa. bagii je.

and aku rasa the 2nd best angan2 aku adalah ----berangan nak kurus *krik krik krik* hahahhaah. well, pompuan mana tanak kurus wehhh? kurus disamping makan tanpa bersalah. kekeke.

banyak lagi angan2 aku. dari kecik memang kuat berangan.
pernah tulis novel pasal kisah berangan aku. lol sangat. tapi novel tu dah MIA pun. eloklahhh.... kalau ada tak tau la macam mana nak ejas malu dekat diri sendiri bila baca. hahaha. level budak2 sangat aku berangan time tu...kekeke...

pada aku, tak salah nak berangan selagi tak susahkan sesapa. best je. free pun free....hahahha

5) aku sebenarnye adalah penggayat. aktiviti2 adrenaline rush macam roller coaster ke memang aku surrender awal2. tapi kalau nak flying fox ke, panjat bangunan tinggi ke takutt tapi kalau ada push factor, aku bolehh je...


 

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...