Monday 11 March 2013

Girls Day Out =)

weekend yang menarik. 

Jumaat malam sabtu tengok The OZ dengan dya and dila. best. kelakar. tapi tak best nya wayang kol 11.10pm. yang kol 9 and 9.30 semua SOLD OUT. merasa la kematu menunggu since kol 9. dah la kedai semua tutup awal =( lepas tu, tido rumah dya kat Kelana Jaya. it's far from an expensive celebration of birthday. tapi celebrate tetap la celebrate walaupun bday beliau bulan 2. 

nampak tak kat situ yang kitaorang bertiga sangat la susah nak jumpa walaupun dekat?? memasing bizi dengan hal memasing. 

kitaorang celebrate dengan tukar2 hadiah and tido bergelimpangan bersama-sama. 
aku pun dapat hadiah bantal dari dila sebab dia belum kasi hadiah lagi untuk bday aku november ritu... 
bagi la bulan 7 ke 8 ke tetap aku hepi. sebab selagi belum next bday, selagi tu aku ok =)

esoknya makan nasi lemak sama2, mandi kat pool sama2 and hantar dya gi KTM. 

Ahad, aku dengan 4 orang girls geng kepsi gi panjat broga. 
permulaan yang baik bila semua orang akur datang seawal 5.30 am kat meeting point (walaupun mula2 cakap 5 am). since shikin bawak member 2 orang, so kitaorang gerak 2 kereta. 
thanks to Mr Google, aku berjaya lead diaorang ke Semenyih guna SILK highway. hohoho. terasa vangga gile...

berhenti solat subuh dulu kat Hentian Bukit Kajang sebelum teruskan perjalanan. 

sampai around 7.15 gitu and it was jam-packed with cars. padahal dah bajet awal tapi rupanya ada lagi awal. hewhewhew. 

walaupun 2nd time gi, tetap la rasa nak pitam. maybe sebab tak tido semalaman. sebab aku takut tak terbangun je. huhu. anyway, ktorg sampai puncak no.4 dalam kol 9 lebih gitu. sebelum tu sempat la bfast roti sardin kat puncak 2. 

masa kat puncak 4, tengah elok borak2 pasal gunung tok wan tetiba ada satu group akak abang ni pelawa kitaorang naik sekali. bila diaorang cakap 2 jam nak naik atas, takut jugak la. tapi since majoriti nak gi, marilah kita gi...

and guess what, aku la orang paling belakang sekali. haha... biasala, paling banyak muatan ofcourse paling belakang ;)


oih, penat tau tak. to compare broga dengan tok wan, broga lagi challenging sebab dia batu-batuan and banyak debu. tempat berpaut tak banyak. and time matahari atas kepala, sangat la panass...
tok wan pulak memang dalam hutan and banyak gila tempat berpaut =)
kerja aku kalau tak larat memang lepak seminit dua antara pokok2.
tak panas sangat tapi very the tinggi nya.... 675m dari paras laut. 
maybe sebab tenaga dah all out time panjat broga, so masa turn tok wan, ada la setengah mati aku rasa. 
nasib baik team akak abang ni memang penyabar. tunggu je aku =) 

untuk first timer panjat gunung macam aku (tunduk malu), sila la prepare mental and fizikal. 
bekalan air kena banyak. lagi best kalau ada energy drink macam air glucose or air garam.
sebab sepanjang naik memang akan minum banyak. mulut akan kering sangat. air ni tujuan dia untuk provide energy pada kita. jangan plak kau minum air bersusu macam milo. walaupun tagline milo 'sihat dan kuat' tapi confirm muntah on the way tu..

sepanjang mendaki, aku cakap bila perlu je. serius tak larat nak cakap. ponek ya ampunn...
tapi once dah sampai, feeling dia hanya Tuhan yang tau. 

dah sampai puncak tok wan. tengah rehat2 and makan2
nampak macam ramai kan kat atas? memang ramai pun. belakang kitaorang ni ada satu group chinese. memang tabik la. semua pangkat auntie2 and uncle2 tapi rilek je naik atas. malu betul kalau nak bandingkan dengan diri sendiri.... T__T

sampai puncak gunung tok wan dalam kol 12 lebih. rehat2 makan nasi lemak (makan lagi). 
nampak tak kat atas kepala ktorg tulis ape?? 'Gunung Tok Wan 675meter' hehe...

kerana abang kak punya guide, sampai jugak kat sini. boleh nampak beza orang teruja sampai puncak dengan orang yang  dah biasa sampai puncak tak...=p
kol 1.10pm gerak turun and sampai kat tempat auntie jual air kelapa tu dalam kol 3pm gitu. 
tak ingat time sangat sebenarnye sebab kepala asyik pikir bila nak sampai bawah ni... =P

ni time nak turun dari broga. dia da 2 jalan and aku tak syorkan jalan ni untuk orang berpeha besar. sebab bawah tu agak sempit untuk peha kita2 ni lalu T_T
sebab dah nak hujan, ktorang pun say bye2 dengan akak abang semua and balik serang mamak. sessi makan lagi and lagi....
@ mamak Hj Tapah. takde la sodap yang wow. standed mamak je..tapi bergambar tetap wajibb =P

driver of the day

lepas makan, terus ke Hutan Rekreasi Sg. Tengkala. 
entrance fees untuk dewasa dalam RM1 je. mandi  la lama mana pun, singgit je. and the best part is air tak semulajadi. no chlorine hanya ikan2 and daun2.
Eha depan entrance sg tengkala. aku masa ni dah belari cari toitoi =P

gambau mandi manda takde ye sebab takde yang sudi jadi camerawoman. semua pakat nak terjun and mandi. heee....

gerak balik, satu hal pulak sebab aku tak tau jalan..haha...
bebudak ni semua rely kat aku tapi aku boleh google jalan pergi je. 
jalan balik tak. and jenis tak ingat jalan punya olang, merasa la sesat barat sampai tah mana2 tah. 

Alhamdulillah, akhirnya jumpa jugak and sampai shah alam kol 8pm 
gi basuh baju dulu, setelkan apa yang patut terus aku terbongkang tidor. 
pagi tadi bangun, baru terasa sakit2 sengal2 satu badan. 
kerana berdedikasi (sangattt), aku tetap gi kerja. 
tapi as aku type ni memang doa banyak2 cepat2 lah kol 6...hwaaa...



The Girls.  dari kiri; aku, sara, eha, ain izzati and shikin


 kalau tanya menyesal ke tak, menyesal time mendaki la.
tapi bila dah sampai puncak, feeling dia lain. 
hopefully, lepas2 ni ada lagi aktivit gegirl yang lain. 
si shikin bakal jadi bini orang lepas ni.

ingatnya nak buat bachelor party atas gunung. hehe...
tu kita plan lain. bagi masa urat2 ni semua kendur dulu....





No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...