Friday 30 August 2013

Baby and me

Siapa yang suka baby? angkat ketiakkk...
Aku walaupun ciri2 ibu2 tu takde, tapi aku suka je baby...
sebab comel, gebu, wangi...

and pengalaman jadi kakak selama 8 kali
aku perasaan yang baby kesukaan aku adalah yang dibawah setahun
yang tak pandai melawan dan redhaaa je kena buli..hahaha

tapi, kesukaan tu bukan doplohpat jam....
ada masa2 baby tak berapa nak jadi kesukaan sebab:-
1) dia berry
2) dia crancky tengah2 malam buta aku ngantokk nak tido
3) semua diatas

*that's why aku kata ciri ibu2 tu takde...ciri kakak2 tu adala..that explains bila ada budak datang kaunter kepsi mintak plastik pastu jerit kat aku "acik!! acik!! nak plastik!!" terus aku sentap..haha

aku asyikk up entri orang kawin
kalau orang dah kawin, lepas tu insyaAllah mesti dapat baby kan?
bagai tersentak2 hati aku tengok rakan sebaya kendong anak gi mall..
sebab tabley terima kenyataan yang ai is old. 

mak aku umo doplohpat gini anak dah masuk 3...
anak dia je yang ngengada takleh terima kenyataan...haha...

balik pada baby tadi
bila dah besar sikit, dah boleh jalan
dah boleh paham apa itu bulian
dah reti sombong dengan orang-dewasa-yang-garang *in this case, aku lettew
perasaan suka aku tadi pun semakin berkurang..haha...amboii memilih sangat

aku tabley bayangkan nanti dah kawin, dah ada anak macam mana aku nanti
setakat tukar pampers, buat susu, aku ada 6 kali praktikal (2 orang adik tak kira sebab aku pun masih diconsider 'baby' masa tu..beza ktorg 2 dgn 4 tahun je...heee)
tapi kalau bab2 bangun tengah malam tu...aaaa....tak reti
dulu kalau adik2 aku nangis malam2, aku kejutkan mak aku je...sap sap soiii

ah...cukup la tu cerita pasal ketidakreti-an aku..haha
aku rasa benda yang paling aku reti sekali is makan...dan buli budak..haha


ini anak kawan aku...
nama belum rasmi lagi....
baby girl...haluuss je 2.44kg
kepala dia besar tapak tangan aku je...
so, bayangkanla kaki, tangan, jari dia besar mana pulak kan...
aku sampai tak berani nak dukung
giler ngko...kang terpeleot anak orang, susah pulak

so, amik gambar je la yang mampu...

best cium baby...wangiii...
dia ada satu bau yang aku rasa standed baby baru lahir mesti ada...

semoga jadi anak yang solehah ye baby kepada siti khadijah ...




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...