Wednesday 14 August 2013

Cerita Raya 2013 hashtag inisemuapoyo..haha

Terkemut-kemut cari mood nak kerja
almaklum cuti lama...hahaha
dah macam budak sekolah plak cuti nye

aku officially start cuti rabu lepas
and start keje semalam
saja nak habiskan AL yang opisku bagi...
tapi semalam terponteng...haha

tahun ni kali ke-4 raya di kfc
tapi tak sesadis tahun-tahun sebelum ni la
takdop drama air mata ke apa ke. heh.

so, disebabkan nak kejar triple pay punya pasal
gigihla ni kerja sebelum raya
and malam raya baru balik somban....
so, this is us di pagi raya bersama uwan den
itupun tak cukup korum...boys dua orang takdop..biaseler si tenggang. haha (kata orang padahaalll....)


Muka uwan den cam sodih yo. Yo wan, den pun rindukan beliau. 
Kami 7 lelaki, 5 pompuan. So, nampak disini ye yang tenggang nye lelaki. haha...cubaan nak giyomi. tapi fail. tapi tetap cute. kan?? ahahahah

nak sedondon ni memang tak plan pun
tetiba tengah cari baju raya decide nak merah/ maroon
tapi cari2 baju melayu takdop plak yang sedondon
so, lets berpecah pompuan pakai merah/ maroon laki pakai biru
next year plan awal cikit boleh la kot nak seirama. haha




kan aku nak triple punya pasal kan? so, merasa la kejap kat s.alam, kejap kat seremban
berulang macam sebelah rumah je kan. 
itula, suro raya nak kerja. bila dah kerja malas pulak...

4th Syawal aku dapat dua jemputan majlis tunang
iye, majlis apa pun haruslah beta mencemar duli mengambil berkat...haha
pagi di Seremban makan nasi arab, petang di Kg Baru Hicom makan nasi putih sambal petai umphh..
eh, motif cerita makan? haha...nampak sangat kan dot dot dot dia tu =P


Ini cousin aku. Tapi bukan majlis dia. Gambar gojes dengan 'pengantin' takdop dalam phone. so, tamau letak. haha


Semua gojes. ehem. haha. itu yang upload banyak2. Tapi yang extra gojes tu la 'pengantin' nye; bff saya =)


I'm happy for both of you..
Cepat kawin, tak sabar jadi flower girl. eh. bukan
cepatlah mendirikan masjid...amin..

sambil berkenduri, ofkos takbleh lari dari soalan pakcik makcik sedara mara stranger semua
'kau bila lagi?'
amboii...kenapa? nak kenalkan calon? haha
siap bila aku kata aku still kerja part time
memasing heran ingat aku bertungkus lumus kumpul duit nak kawin..haha
'memang. tengah kumpul duit nak minang anak raja'. budus pun ada jawapan ni. haha. tapi rasakan terdiam semua malas nak layan...ngee~~

jodoh ni urusan Tuhan
aku boleh je nak terjatuh cinta ker
nak terjatuh sayang ker
nak terjatuh minat ker (ini ramai. antaranya en. Fk. haha. matiklah die hard fan mengamuk kalau tau)
nak terkenal dengan orang ke apa ke
tapi kalau Tuhan belum bagi aku green light (read: diizinkan)
so, sia2 jela perasaan2 selama ni

lebih baik simpan diam2 perasaan itu dulu
kalau ada, adala...
in the meantime, korang2 doa2 kan la semoga dipermudahkan

lepas ni jumpa aku kat kenduri kendara
cuba tanya soalan yang ai senang nak jawab sikit
macam 'eh ida, taknak tambah lagi ke?' haha....kau tengokla lajuu je kang aku hulur pinggan. 

okla, aku nak merangkak cari mood kerja. haha
dah kol 3 tapi mood kerja gi beraya tak balik2 lagi ni...
lemang oh lemang. marilah datang nak cicah dengan rendang...lalala~~




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...