Tuesday 6 August 2013

Rumah Baru

Tak... belum rezeki beli rumah sendiri
just pindah rumah sewa baru...
Keputusan mengejut, preparation terkejut serba serbi ad-hoc

Plan nak pindah dah lama...
Since aku rasa two way communication tu sudah semakin fail...
tapi rumah cari ala-ala je...
almaklum ai kan very the bizi

Then rumah lama, ktorg dah tak deal direct dengan landlord tapi dengan anak landlord
and system sewa pun lain 
siap kena bayar deposit and sign agreement bagai
feeling nak pindah tu semakin bertambah
bertambah pun tetap 50-50...haha

aku malas nak pikir 
pada aku kalau ada, ada la...
kalau takdop, tahan jela hati dan emosi duduk situ lama2
yelah, dah makin lama ni makin menjadi-jadi pulak fail communication
apa perasaan kalau dah berdiskas slow talk bagai perangai tidak mahu berubah??
eh, apsai lak cite yang tak best ni...
takpe la benda dah lepas..

yang jadi mangsanya adik aku la
aku serahkan bulat2 kat dia untuk buat keputusan
sekali amik kau....lepas di survey dan di timbang kira
beliau pun setuju amik rumah baru
yang kakak2 ni sebab memula tadi kan bizi nau and lepaskan semua kat si adik
so, nak taknak terima jela dengan hati yang terbuka

siap amik AL nak kemas barang laju2 sebab konon nak pindah 1st August jugak
sekalik dah semangat kemas, orang lori kata kensel.....pffftttt...
masa tu separation anxiety aku pun mula la menggedik
mana taknye, 3 tahun lebih aku tunggang terbalik sendiri kat s.alam tu
survive sendiri dari jalan kaki sampai beli motor sebijik.
banyaakkk cerita aku kat situ
tapi, pikir2 balik-----sampai bila??

daripada pikirkan kenangan, baik aku jaga hati sendiri 
pada aku gaduh adik beradik pun belum sampai ikatan putus
tapi dengan kawan2 lainn...

gitu gini tak sampai seminggu since adik aku confirmkan untuk pindah
terus aku selamat pindahh.....
azabb weih rumah baru lif rosak
tingkat tujuh plak tu..
lutut terus longlai turun naik sepuluh kali
tapi, puass...
sebab nak buat apa, macam mana semua sendiri
tak perlu susah hati orang berkata bukan2 

InsyaAllah memang nak stay sini lama lagii..
selagi menyingle dan kerja kl ni, malas dah nak pindah randah...

gambar ada tapi malas nak transfer..haha...
rumah bujang tak ada apa pun
peti ais takdop, tong gas belum beli...
pelan2 kayuhh lama2 stabil la kan?

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...