Wednesday 28 August 2013

William's Corner, Kelana Jaya

I was first introduced to this mamak-western stall waaaay back last year...kot? I cant really recall
Eha and Azie brought me there but I cant really remember what I ate nor drink. 
All I can remember was I feel that I need to come again

Teringat-teringat tapi since tak tau jalan so diam-diam jela layan perut sorang2 *sobss*...
until someday last week (hari pun tak ingat. banyak makan semut ke apa?) keinginan tu tetiba datang
siap google (baru ada akal sikit nak gugel =P )

iolls tengok sekali laluu je gugel maps tu sebab bajet macam dah tau area situ..hembusnapasturunnaik vangga giler
ok tau dekat area Kelana Jaya
ok fione from S.alam, nampak paradigm mall dulu
and carik jalan ss26/9

gituh...takde nak print maps ke apa sebab yakin dah tau...
sekali bila dah on the road, dengan jem stoberi 
sekali terlepas simpang dah tak kemana-mana perginye
tapi takpe, since dah pandai pakai gps (yaay! tepuk dahii)
so, mari kita guna...and walaupun iolls ni rempits, takde masalah...
submat je earphone kat telinga lepas tu follow la turn left turn right go straighht tu..

lastly sampai ke tempat yang perut hajati....(see, takpayah nak eksyen tau jalan ke apa kat keyell ni...kalau dah memang jenis blur tatau jalan, pakai jeler gps. senang...pepandai la amik data plan yang mencukupi kalau rajin travel yer..haha..alamak, terngumpat diri sendiri plak)

note: no signboard available. betul2 belakang kolej lincoln and betul2 kat corner....

sampai sana, mintak menu----TAKDE
apekah? pada aku, menu tu benda wajib nak kena tengok tiap kali makan kat mana2...walaupun in the end aku tetapp order limau suam taknak bijik... lainla kalau kedai kau memang ada speciality----satay contohnye. so, orang dah tau la nak order ape kan?

ok, sekali dia kata menu ada tulis kat blackboard dalam kedai (read: konsep kedai ni open air dimana customer makan kat luar, and dalam kedai dia buat dapur sebesar-besarnye....)

aku kata takpela saya nak gi tengok (gigih ni since ini pertama kali gi sendiri)

dia kata, itu pun tak lengkap....

ok, then aku kata sajes la apa yang best

ada western, ada goreng2 biasa blablabla...cepat ya ampun orang ni sebut. yang aku sempat dengar nasi goreng hitam. so, nasi goreng hitam it is...

and air pun blablablabla tah ape tak dapat tangkap...yang aku sempat tangkap is chocolate avocado...so, choc avocado it is...

see, best kan dapat customer macam aku. blur, tak kisah dan malas nak pikir..haha

dalam 5 minit macam tu, makanan pun sampai...
terkejuit..baru nak main candy crush...

Gambar tak full sebab tangan ketaq2 laparr...masa ni tak perasan lagi nasi sejuk
mak oii...besarnye serving. sentapp sebab dia tak warning pun ini untuk 2 orang makan. ke aku yang kena tanya sebenarnye? agagaga...

ada soft shell crab and udang 3,4 ekorr besau-besau + sotong halus2 digaul campur dalam nasi goreng dia. 
verdict? 
walaupun iolls tak kisah tapi tetap bagi 4/10...
sebab makanan sejuk...nampak nau dia pre-cooked. sebab takkan la laju benar chef masak? and lepas tu takde bunyi ketang ketung orang masak kat dapur. geddit? 
rasa biasa2 je...not that wow. kalau panas2 maybe ada la wow dia kot...
aku kunyah pelan2 sampai sejam lebih kat situ...gigih weii sebab taknak membaziq katanye...

4 tu pun sebab big serving and tak kedekut seafood (mananye tak kedekut, rege pun sepinggan rm25 T__T )

later baru dapat air...
ini confirm tabley standby sebab air dia macam ice blended.
air aku bagi 9/10
sedaaappp....anything with chocolate so far memang tak pernah kecewakan tekak aku ni...haha...
ilang 1 markah sebab mahal...haha...mahal weii...aku amik medium size rm12..
Air sodappp....mahal la tapi..sob sob...
all in all, 
aku pun pelik kenapa la yang aku teringin sangat makan kat sini.
maybe masa gi duluuu member aku rekemen air yang sodaapp (sodap tapi lupe nama. keji sangat)...itu yang teruus teringat..

moral of the story, 
kalau teringin sangat tu try la gugel dulu info kedai yang ko nak gi tu iedaa...
tak banyak, atleast buleh tau what to expect...ini sekali takde menu terkebil-kebil kau...

most blog yang aku hopped in, ada yang dah tau what to order. 
some even suggest menu best2 nak try...rasa rugi..rugi masa gi order benda tak best...eh, tapi ada jugak yang sajes nasi goreng hitam ni. hmm....wonder why iolls dapat nasi sejukk T__T

siapa nak gi, silakan..explore satu2 menu dia or kena buat research sikit..
waiter dia takkan sajes dengan komplete..
and i heard dia ada section roti2 jugekkss...(why waiter u no tell me? )
and the ever femes is----mozarella naan...dengar cam nyumm je.. 

maybe neeext timee... lamaaa next dia sebab i is merajuk dapat nasi sejuk. sekian-





No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...