Thursday 6 June 2013

Stress >> makan >> demok >> stress. pfffttt

Hai hai
minggu ni agak stress
biasala kerja mana tak stress kan??

lepas tu member baik berita baik pulak
happy for them tapi stress...hahaha
sebab teringat-ingat orang kata aku 'forever alone'
chaiittt!

hmm...
berkahwin ujian, single pun ujianNya jugak kan?
kurus ujian, demok pun ujian
kenyang ujian, lapau pun ujian....
hidup ini memang penuh ujian. bersabarlah wahai hati dan kekal waras =P

disebabkan minggu lepas ujian2 mengidam menyerang
hari2 terjebak tengok makanan
lepas tu sedapkan hati "takpe, seharian puasa. malam makan lebih sikit takpe" sambil usap perut. 

tapi tak gi jauh pun. 
makan area2 seksyen 7 jugak
sebab aku adalah tak kuasa balik penat2 nak gi jauh2 
redah jemm stoberii lagi. eh... kurang pahala puasa weih. 

1) Restoran Haji Sharin Low
kedai dia kereta laju kalu, memang tak nampak. 
sebab dia macam antara kedai2 baju macam tu.

masa ni aku teringin nak makan chinese food
walaupun order nasi goreng je
tapi feeling chinese restoran tu haruss lah ada


aku order nasi goreng thai, lemon ciken and air tembikai

aku makan lemon ciken dia terus rasa macam taknak makan ayam dah.
lemon ciken dia sangat out. tak seperti yang orang dok cerita lemon ciken sedap la apa la. 
ke tekak aku je yang kata tak sodap? entah. sendiri try okeih. 

nasi goreng dia biasa2 je
macam pre-cook pastu panaskan balik je
but then again, selera kita lain2.
pada aku, kalau nasi dia panas2 boleh jadi lagi sodapp

2) Popiah SS Ali
Ini sederet je dengan Gulatis

aku kalau telur mata, telur bistik, telur dadar ke boleh la tahan lagi
tapi kalau telur rebus ada sikit lari. huhu

dijadikan cerita, popiah ni inti dia telur rebus
so, pada aku biasa2 saja....

dekat p.malam pun diaorang ada jual
and aku selalu tengok ramai orang. 
mungkin aku je kot rasa biasa. ntah. haha
tapi sos dia sedap =)


selain popiah, ada jugak rojak dengan mee rebus
aku dengan kakak aku order sorang satu. konon bukak puasa lapau
tapi end up tapau je mee rebus tu sebab kenyang bangatt
serius serving dia besar
so, we all mampu habiskan rojak and popiah je

air asam boi lepas minum macam "amboi amboi amboii sedappnye.." huhu. terbaik

3) Pasar Malam
time puasa, gi pasar malam semuaaa benda rasa sedap. *pitam*


ni aku makan nasi dagang dengan gulai ikan
sodap ya ampunnn....
orang kelantan masak. kuah ada sikit manis
tapi overall sodap..


amboiii....kemain komen orang masak sedap tak sedap
macamkan ko terror sangat masak khenn..haha
tak, aku tak terror masak. terror makan je..*lempangsedas*

ada masa2 malas masak memang makan luar je.
bila semua pun rasa tak kuasa, memang pedulik la bajet ke idok. 







No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...