Thursday 20 June 2013

Menduyung di Ulu Bendul

Bersiaran secara tak langsung dari meja opis
Panas nye la cuaca. Walaupun tak keluar lunch sebab puasa, dia punya bahang still terasa
Johor siap jerebu. aku pulak baru je tau
no wonder member aku dari johor kata nak datang KL tapi dok tanya jerebu ke tak
ai is confuse masa tu. sekali tengok orang update kat FB jerebu dah teruk gila
*pitam* nasib baik takpayah outstation sampai ke sana

Kebizian semakin menjadi dengan back to back to back assignment
dekat sebulan tak masuk ofis tau. huhu
rasa cam best je kan gi sana sini tapi penat hoi
assignment last week pun tak settle lagi ni, pastu nak kena standby untuk 3 esaimen in a row
lepas tu dah balik working paper 3 esaimen in a row lagi kena hadap. 

so, aku memang serabut serba serbi
mana tak nya odit plan asyik la bertukar 
sebab ada 2 orang senior nak berhenti 
bagus jugak la berhenti 
kalau ada pun macam tak de kan. huhu. 
ape2 la. malas nak cerita orang yang dah nak takde kan

last week weken aku ter-free pulak and sbb member ajak kuar tapi dia bizi
so, aku pun balik rumah seremban. 
angkut adik2 aku pi Ulu Bendul. 
dulu2 jalan nak ke Ulu Bendul ni punyalah seksa nye. 
berputar-putar. jalan sempit lagi. 
each time pergi pun, baik gi naik kete or bas 
aku confirm mabuk. huhu. mak aku pun sampai dah paham sangat. 
jalan jauh kena standby la plastik ke apa. kot2 la mabuk aku tu menjadi-jadi

so, here i am after dah bertahun kot 
tak ingat last pergi bila. kesian. 
padahal org nisimlan tapi lama tak pergi macam la jauh nau
aku memang takdop ciri2 boleh jadi tourist guide ke apa.

kitaorang keluar rumah kol doblas. hahahaha. 
sebab pagi tu kemain masak nasi lemak la bagai
elok aku dah siap goreng telur and kacang, timun dah potong, sambal dah masak
tetiba nasik boleh pulak mentah
hanginn betul. last2 masak kat dapur gas je nasi nye itu. 

seronok mandi berkelah ni
sejuk je air dia. aku lagi prefer mandi sungai ke air terjun ke daripada pantai
sebab tamau gelap. haha
and aku tak suka tertelan air laut. masin =(

parents kitaorang tak join pun
bapak aku kan sakit, so tinggal dengan abang aku. 
mak aku ada hari kantin. pffftt...hari ahad plak tu. apekah?
siapa kata cikgu boleh rilek je keje 5 hari seminggu?
confirm beliau bukan cikgu
bizi jadi cikgu ni. ada je memacam aktiviti. memacam jenis exam. memacam jenis kertas nak tanda. memacam jenis perangai student. memacam jenis paperwork. eh. tetiba rasa bersyukur dengan kerja sekarang T__T

takde banyak gambar pun
sebab semuaorang sibuk nak mandi
and gambar aku ofkos takdop
horror sangat rupa aku menduyung tu. hewhew

balik tu makan eskrem sorang satu
and sampai rumah pengsan. 
mandi pun penat habaq ang. 





No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...