Friday 31 May 2013

Diam

Kau diam, aku diam
kita sama-sama diam
apa lagi yang boleh di katakan jika tak capai piawaian?

Bercakap salah, tak cakap serba salah
bila perasaan dikongsi, timbul harapan untuk perubahan. 
bila perubahan tidak kunjung tiba, harapan hancur juga

Bersama kita bukan seketika,
Bersama kita redah onak duri berbisa
Bersama kita dari tiada apa
tapi perasaan mu, perasaan ku kaku 

Mungkin caramu tidak boleh aku hadam
atau caraku yang kamu tidak boleh faham??
yang mana berdiam diri lebih elok

kerana lidah ini lancang
tak kena dimata, terus ku utarakan
waima hatimu tidak ku ketahui

apakah kamu bisa ngerti kata-kata ini?
Pic: googled

bukan cara kita berbicara bertentang mata
bukan cara kita berbicara apa adanya
bukan cara kita berbicara dari awalnya

maka, 
ginilah kita.
kau caramu, aku caraku
sampai akhir, bila waktu menentukan


No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...