Monday 28 November 2011

berserah~~

Ya Allah,

sampai satu tahap, terasa kekuatan bukan lagi milik aku.

emosi selalu terganggu dengan macam2 perkara hatta sekecil kuman pun.

satu2 peristiwa mengusik jiwa.

satu2 perkara meracau fikiran.

sungguh aku lelah...

ah....selalu sangat mengeluh.

i pray for a stronger heart, u gave me more things to worry.

is this a way of achieving stronger heart??

terkadang menangis saja dapat meluluhkan sekali rasa hati..dengan bercerita sekalipun, belum tentu perasaan kacau akan pergi.

ke kiri ku onak, ke kanan ku duri. ke depan ku lautan, ke belakang ku api

pernah ak terduduk, terkesima dengan ujian yg Kau beri.

sekejap sekejap aku menangis, sekejap sekejap lagi aku cuba ketawa.

ya Allah,

tetapkanlah imanku supaya sentiasa bersamaMu.

kuatkanlah hati supaya masih mampu tegak berdiri.

permudahkan lah, permudahkanlah, permudahkanlah segala kesulitan

tetapkan hati, tunjukkan ku jalan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

takut nak tido...
takut tido, mimpi ngeri yg datang.
takut utk terjaga, mimpi indah melambai pulang.

sungguh takut aku berbuat apa2..
terasa diri lemah tak bermaya
tiada daya,
tiada kata.
penat. lelah. semua ada.

saat ak perlukan kekuatan,
makin sedih bila tiada teman bicara.
huh! sedangkan dia yg aku harap utk melepas rasa, da tidak bertegur sapa.
tapi dia tetap wish birthday, dan terus seharian aku senyum gembira.
satu sms mampu mengubat duka.
kawan, terima kasih segalanya.

manusia datang dan pergi,
Allah saja setia menanti,
mendengar aduan, mendengar tangisan, mendengar cerita
serabut. Tuhan, aku mohon padamu sesungguhnya diKau lebih memahami isi hati ini
sakitnya seperti dipijak2 bertubi tanpa henti.....

terlalu banyak ketakutan menyelubungi diri..

ahhh.....keyboard da basah terkenang segala macam perkara.

nak bercerita, tatau mana nak mula.

akhirnya, seperti biasa, biar masa merubat rasa.

takdir Tuhan lebih cantik menyusun strategi supaya hidup lebih diberkati,
semoga hidup lebih mensyukuri T_______T

ya Tuhan, kepadaMu aku berserah.............

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...