Tuesday 10 December 2013

Menjejak Cinta Kellie's

Aku lebih rapat dengan family belah mak aku
Thou we did have our cats and dogs moment 
I think, that's what define a family... 

From 40+ cousins, 4 of us born in the same year
So, last Saturday Izzudin get married to a Perakian in Batu Gajah

Aku, 2 orang sepupu and Nisa (Taheera's bff) gerak together from Nilai  approx around 9am
Sampai sana around 12 kot. Cantik sangat la tu sebab pengantin pun dah nak berarak and aku pun dah lapar. hahaha. 
bizi2 macam mana pun, kebajikan perut jangan dilupa. mihmihmih #dasarkuatmakan

Sesampai je, salam2 makcik pakcik borak lebih kurang and pastu berkemho. haha
Geng88 dengan mak pengantin. mak pengantin ni kakak kepada mak aku. from left- Shakiera, me, Mak Long and Tera

tengah2 kemho makcik pengantin pompuan panggil kata dah boleh berarak. 
yang anak2 dara ni ditugaskan mengangkat barang hantaran.

ok, no problemo... janji lepas tu dapat makan. perut aku dah nyanyi2 dah tu
Rombongan pengantin lelaki. Semua adik beradik mak aku hantar wakil. tak campur lagi belah family ayah pengantin... huii...ramai

Sama cantik, sama padan..
dah settle berarak, serahkan dulang hantaran and zaaass ke meja VIP. 

lauk hari tu super sedap. 
Penang mari katanya...

ni dua lauk yang terpaling sedap... 
Ayam goreng tepung light2 (dia bukan ayam goreng tepung mcm kfc tu) dengan bawang and cili kering 

Daging masak kicap. Sedap gilos ada rasa pedas2 sikit

perut dah kenyang, hati dah girang so marilah kita berkemho dengan pengantin. 
My family, pengantins and I... aku nak gerak, diaorang baru je sampai lepas jenjalan Cameron. Sabar jela...
Plannye, after majlis nak terus check-in hotel (sebab esoknya kitaorang nak gi gopeng )

Tetiba Tera boleh sajes nak gi Kellie's Castle.
Dah alang2 kat Perak kan, ape lagi...
Selama ni tengok dari luar je, kali ni mohle kita 

Ni dekat first floor. This walkaway is said to be one of the many favorite place untuk hantu Mr Kellies. 
Us on 1st floor. Cantik giler  background kan...

Kellie's Castle ni kisah dia lebih kurang Taj Mahal la jugak
Hubby sayang sangat wife and bina mahligai indah...
Seronok tapi spooky la...nasib la gi petang2, kalau malam, memang aku tak masuk...

Aku suka dia punya design -  simple tapi unik
Kawasan sekitar walaupun spooky tapi cantik untuk berphotoshoot (bahasa pasar nye- kemho) 

Hari tu je ada 2 pasangan pengantin buat photo shoot. 
sekarang ni memang musim kan orang kawin. 
aku ni yang asyik2 gi kenduri orang terus rasa nak kawin jugak. hahahaha...
Ini dekat 2nd floor.
Castle ni ada dua tingkat bilik and hall,
actually masa ni aku tengah tahan nebes. nampak tak tali yang aku pegang tu? tu kalau putus memang wassalam  la... laluan dia ni memang muat2 untuk sorang je lalu. tak silap ni laluan rahsia ke apa. too gayat to remember..hehehe

Tapi korang boleh naik tangga lagi ke rooftop 1 and 2. 

us on the first rooftop. dekat sini tak nebes sangat. 
the girls went wild!! tak kisah la ketibas ke, badan bau kambing ke, kemho tetap kemho. masa ni tak ramai orang kat rooftop 1, so itu yang galak ktorg bergambar..huhu

masa naik rooftop 1, aku dah stat nebes
yelah, sebab tangga dia kecik and takde pemegang
tapi gatai je jugak naik khen..haha.. yelah, nti menyesal plak

pastu, si kak cik terus naik rooftop 2. 
orang kata curiosity kills the cat
gayat giler kot kat atas tu. 

ni nebes tahap 3 kot (aku tatau aku segayat tu..haha.. maybe sebab ni first time naik sampai bumbung. )
baru je ingat nak reverse turun, sekali ada orang nak naik
terpaksa la aku gigil2 naik betul2 untuk bagi laluan..

Subahanallah.. cantik giler pemandangan kat sini... 
but tell u, mmg tak rugi la naik sampai atas..
sebab view super cantik. 
agaknye matsaleh ni bina macam ni supaya memalam boleh merendek lakibini.. haha. 

lepas dah puas bergambar, continue lagi bergambar kat luar kellie's castle... 

Antara pose yang sopan. Yang lain tah hape gaya jee...
Great Place indeed...
To be continue dengan white water rafting....

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...