Friday 3 December 2010

Bulan di luar terang...

menyinari sang pencinta alam...

Hati di dalam semakin kelam...

resah seperti tiada tujuan..


Jika aku benarkan kau mencinta,

adakah cinta itu akan kekal selamanya?

Jika membenarkan diri ini mencinta,

bolehkah setia itu hadir seutuhnya...


mencintaimu indah,

melupakanmu gundah...

jangan datang memberi harapan,

kelak aku sendiri terperasan...


lautan indah nun jauh terbentang,

menjadi saksi pencinta alam...

aku disini mendiam sepi...

redha pada ketentuan Tuhan...

kasih ini sudah ada penamatnya,

sudah ada noktahnya

sudah ada yang empunya cerita,

sudah sepatutnya tidak bermakna....

angin bertiup, pohon nyiur mengeliat kegelian,

wahai bulan, aku pulang

setialah kau di persimpangan

mengulit rindu, melagu syahdu...

mendengar keluhan, menitip kenangan,

mengenang, mengimbas memori semalam,

mungkinkah esok bahagia menjelang?

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...