Friday 17 December 2010

JIWANG KARAT

ini adalah dialog antara sahabat baik di opis yang mana manager masing2 takde...


Dila : yada yada yada (semangat cite pasal blog yang dia baca..aku lupe da ape dia )

Ida : Ko ada baca blog aku?? Yela....sape la aku ni kan ko tanak baca

Dila :(dengan suara gedik-nyaring dia) heeyyyy, aku baca je la...semalam lagi aku da baca... penuh dengan cite2 cinta..huh..

Ida : Eh, biarlah....(riak muka belagak tenang padahal dalam hati segan mak ai!)

sebagai nak mengkaver perasaan, pura2 nak uji lagi

"Kau da baca sampai mana?"

Dila : Dari awal sampai yang semalam....

Ida : betul ke? nti aku tny soalan.........(*motip mcm cekgu plak kn)

lepas da puasati memaksa serta memastikan kawan sendiri baca blog yang tak seberapa ni, aku pun duduk mengadap lappy semula...*sigh*
kalo nengok balik pada entri2 sebelum ni memang gile loser tahap cipan yang hanya tau berjiwang karat menggubal ayat cinta...(baca dengan satu napas serta laju gila)

erkk....jiwang ke aku?? nahe nahe...hantuk kepala kat meja sebagai tanda protes tak setuju! huh...ai segan la u olls kalo kata ai jiwang...pemalu boleh la terima *blushing* >__<

tatau la kan daripada mana dapat aura jiwang ni...tapi kengkadang kalo terindu kat seseorang or tengah layan perasaan, takpun bosan tetiba, mesti terlintas je ayat2 manis ni..hah! dont judge me by my peha! nampak je ganaz tapi dalam ati ada taman...woot..woot...mesti u olls terpikir *sian boyfie dia dpt girlpren mereng..* dushhh! ai mane ada yang nak...comot, peha besaq, cakap pun kasaq.... ai ni je yang mungkin terperasan ditangkap cintan monyet bersama tahsapesape...hoh... korang pun tau kan, aku takley la orang yang treat me so very nice, musti aku tangkap leleh-jatuh-image/ego-sebagai wanita ganaz yang single....haila~~

tapi, to tell u the truth, maybe belum ada jodoh...kot aku suka kat orang, orang tu sama ada dah berpunya or memang namau kat aku...kot orang suka kat aku plak, jarang2 ada chemistry...takpun depa jenis tak sungguh2..mcm chipsmore...kejap ada, kejap takde....eden ni lomah sikit bila ekau dok ado takdo ado takdo, den pun jadi elly mazlein nyanyi lagu hye2 bye2 la...

relex la beb! wa muda lagi, takyah pikir cinta dulu...kerja, tolong umi apak dulu....anyway, rahsia hati biar Tuhan je yang tahu...kengkawan baik pun tau tapi DIA lebih mengetahui...tak salah kan orang single jiwang?? kot iye pun hati teringat, tapi terbatas segala ingatan, hanya dengan kata2 saja dapat aku luahkan perasaan...

Mungkin Tuhan tengah menguji aku dengan main acah2 cinta ni sebelum dia jumpakan aku dengan orang yang betul2 untuk aku..yang boleh handle perangai gedik tapi cepat marah aku ni...yang boleh terima aku ni kaki bangku, eyh tangan kayu...tak pandai masak tapi pandai menelan aje...heee....yang boleh terima yang aku ni cengeng orangnye...yang boleh paham aku, yang boleh lindungi aku not just as a bodyguard, but as an abang, boleh nasihati aku as a friend, boleh mengajar aku as a father, boleh mendidik aku as a husband and boleh terima kekurangan aku as a lover....

musti ada suara2 yang cakap bajet diri hebat, cantik, badan macam model yang nak senaraikan ciri2 yang cambest gile konon perfect...

aku tau aku tak perfect...harapannye, semoga kelebihan dia boleh mengisi ketidakperfectan aku....yang sayang aku seadanya....

..........................................................................................................................................................................

pergh...rasa macam buat iklan mencari jodoh je...huh...nway dila,sila continue baca blog aku kalo tak...kalo tak...kalo tak aku curik barney purple ko tuh...

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...