Monday 13 January 2014

Pau Goreng dan Perempuan Pipi Pau

Ini semua salah Kak su. 
Ituari dia update pasal Pau Goreng makcik tepi jalan. 
Konon terpaling sedap sampai berebut2 makan 
Terus aku pun teringat-ingat pau goreng
tapi kat ofis ni, siapa je la yang jual pau goreng? even pau sadin pun tak nampak kelibat T__T

Nak keluar dari kawasan Plaza Damas ni plak rasa macam malas je..
Lagipun, semenjak aku bawak lunch box gi ofis, 
bila sesekali kena keluar bawah terik matahari rasa alahaiii lembiknya
*ini semua poyo, bukan sebab diva, tapi sebab malas nak ketibas* haha

So, Sabtu lepas tak kemana
Nak keluar malas bersiap-siap, pastu bersesak-sesak 
Ingat nak buat kerje ofis sikit2 tapi tu pun malas gak. huahua
tetiba teringat pau goreng *dah malas, asyiikk nak makan plak tu*

terus gugel2 bahan2 
simple je tepung, yis, garam, air settle...
and yes, kita start projek uli-menguli nih =)

Pau je kita gugel, tapi sambal ikan bilis sendiri bikin ^__^

Disebabkan aku takde timun, so aku decide nak masuk je inti dalam pau instead of potong pau separuh..

Adala dapat dalam 15 bijik pau. 5 terus goreng fresh2 and selebihnya masuk peti, buat stok 


Ini lah hasilnya pau gebu gebas nama diberi

Bahagiaa giler rasa dapat makan pau yang gemuk, gebu and penuh inti..hahaha

Semenjak benti kerja part time ni, weekend aku kalau tak berhibernasi, memang tak buat apa2 sangat.
Lepak2 tengok muvee, baca novel, itu jela. 
Nak keluar tu kalau orang ajak, baru keluar. Sebab aku jenis kalau keluar ok je, tak keluar pun ok je. Cuma, lately koleksi muvee semua dah habis aku tengok, so kebosanan tu ada la sikit. tapi, still la malas nak keluar. huahua. Saving beb. ekonomi tengah roller coaster ni. T___T

Ini plak pompuan berpipi pau. Duckface fail -__-"

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...