Saturday 16 February 2013

Ranting #1


There's a huge difference between "stupid" and "arrogance"
okla. straight to the point...
orang bodoh kalau diajar, lama2 jadi pandai
tapi kalau orang sombong ni memang tak boleh nak buat apa dah

there was this one person,
budak part time like moi  
baru masuk dah eksyen konon terer sangat cepat pick-up
yelahh.....lulusan unibesiti...
and being orang lama, aku memang akan brief team member yang baru join
tapi dengan yang seorang ni,  bila nak ajar beliau boleh paling muka 
sabar jelahh bedah. 

baru 2,3 bulan kerja terus ek macam senior....
lagi2 dengan budak2 SPM yang baru join
and people keep complaining about si dia punya attitude.

aku plak kan memang jarang masuk kerja
so, selagi tak jadi depan mata, aku wat tak kisah jelah
until one day aku terkena 
masa tu, sampai menggigil tahan marah tauu
kalau adik2 aku memang merasa la pipi jadi lempeng 

tak pernah aku jumpa pompuan yang sangat arrogant macam ni
sangat lagak bagus tapi kerja kau, taik kucing lagi better

latest aku dapat cerita beliau kena gantung kerja
sebab food handler class tak gi
fyi, sape kerja F&B mesti pernah dengar food handler class tu apa
untuk kepsi, ia adalah kelas pengendalian makanan yang paling basic
contohnya: coleslaw suhu sesuai kena berapa, toast burger pakai apa etc. 
after kelas akan ada test. time aku amik dulu, minimum 80 kena score.
bawah daripada tu consider FAIL.
lepas lulus, akan dapat certificate
means yang kau dah layak la nak kendalikan makanan

so, this self-proclaim 'seniorita' ni rupanya
tak gi kelas pun. secara law nya, tak layak pun nak kendalikan makanan

and i've been hearing things also
that things are way much better without her
aku harap beliau boleh sedar hakikat tu
kalau tak sedar pun takpela. iolls ok je

i think, in a way that is a lesson for me to learn too

di mana bumi di pijak, di situ langit di junjung
 or 
masuk kandang lembu menguak, masuk kandang kambing mengembek




No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...