Monday 20 June 2016

SeQy Beauty: BB Cream terpaling best sesuai untuk kulit Asian

Assalamualaikum

Hari ni aku nak share apa yang aku pakai untuk hari2 gi kerja, gi Tesco, gi jalan2....

Sebelum ni, rutin aku akan pakai toner | krim siang | temulawak | bedak | eyeliner.
Krim siang dengan temulawak ni belasah je apa brand pun sebab kulit aku takde masalah sangat....
Cuma yang tak best nya, bila berjalan banyak and berpeluh, start la muka berminyak & aku perasan setiap 2 or 3 hari je pori2 aku start penuh (korang faham tak pori-pori penuh tu camne?) especially tang hidung sebab aku kuat peluh kat hidung :P


Until one day (2014 kot), favourite blogger aku Sepet bagitahu dia keluarkan produk BB Cream.
Yang buat aku yakin dengan Sepet sebab dia ni graduate Pharmacist. So, bahan2 kimia ni memang dia kenal. And dia jenis yang akan study setiap produk yang dia jual dulu untuk dia benar2 yakin before jual and explain kat orang.... Dan dari explanation dia, boleh Nampak dia betul2 faham apa yang dia baca and buat dan bukannya copy paste dari Mr Google je...

Tapi, masa tu aku still baca dan perhati dari jauh je sebab dah memang perangai aku. hehehe...

Lama2 bila dah banyak testimony wanita jelita (favorite word Sepet :P) lepas guna produk SeQy, aku pun try la...

Aku pernah cuba nak substitute BB Cream SeQy dengan BB Cream yang melambak dekat farmasi (aku pernah cuba May*****ne, Sil*****L, Ha** Lo**) yang oil based, water based tapi semua pun still berminyak dan buatkan pori2 aku cepat tersumbat (tak sukaaaaa!!)

So, end up aku kembali semula ke SeQy.
Dah nearly setahun since aku guna BB Cream Seqy and lepas cubaan bertukar ke brand lain and gagal, aku nekad nak setia dengan BB Cream Seqy je...

Ada 3 code: Fair, Natural and Brown.

Tapi yang aku pakai is Natural. Ada orang suka mix kan Natural and Brown tapi ikut suka laaaa... Aku ok je Natural ni. hehehe...
Apa yang bestnya SeQy based on pengalaman aku - ringan, flaw less tak sumbatkan pori2...
Punyala tak boleh berenggang dengan SeQy, aku bawak ke Melbourne, Korea mana2 semua aku bawak.

Percaya tak kalau aku cakap sekarang ni rutin aku toner| BB Cream SeQy | Lipstik. Itu aje. Kadang2 kalau rajin sikit baru calit eyeliner (I'm malas like that :P)

Kalau nak cuci, aku just guna Cleanser by SeQy Beauty.

Ni tahun lepas bulan 8 kot. Nampak macam glowing ni pasal aku baru je lepas berpeluh. Tak tau la orang lain, tapi aku kalau pakai BB Cream SeQy and berpeluh, dia akan effect gini...huhu
Ni sebenarnya aku tengah berpeluh giler. Tapi tetap menten je BBCream. tak capuk pun....
Ni muka peluh jugak tapi tak pakai BBCream. So glowing effect tu takde :P

Masa team building bulan 9 tahun lepas. Pepanas terik relax je~~
Yang paling aku amaze and rasa nak share dengan korang is pengalaman aku sendiri guna BB Cream SeQy Beauty masa dekat Melbourne...
 
Masa aku pergi Melbourne kan musim panas, and kerja petik buah pun bawah panas tapi kulit aku tak terbakar sangat sebab ......aku make sure before gi kerja sapu SeQy...
 
 

Tengok kakak aku kat belakang tu dah sunburn teruk giler tapi aku sunburn lite2 je sebab aku memang make sure calit BB Cream before gi kerja

Ini masa last day kat Melbourne. Walaupun cuaca Nampak sejuk tapi UV kat sana still tinggi. So, SeQy beauty sangat berguna...
Ini seminggu lepas balik dari Melbourne. Ada event bawah panas dekat Bangi. Still sunburn but recovering~~ and tak lupa routine BB Cream SeQy

Nah satu lagi selfie dengan BB Cream SeQy
 
Muka gi kerja~~
Just in case korang wonder macam mana rupanya close up. Ini aku hanya pakai toner + BBCream + eyeliner... floles sangat tu idokle tapi elok je macam pakai bedak...Sorryla aku tak banyak amik gambar close up.

Cuaca kat Korea memang sesuai sangat pakai BBCream. Effect glowing dia lainmaciam :P *gambar depan kaunter sewa kereta*
Ni gambar last day kat Korea. Cuaca + peluh tak menghalang untuk menten jelita :P BBCream tak capukkk (masa ni calit BBCream + lipstick SAHAJA)



Fungsi dan Kelebihan BB Cream
 
  • Sesuai untuk semua jenis kulit.
  • Menutupi cela di muka.
  • Sebagai bedak asas.
  • Lebih ringan dari foundation.
  • Sebagai essential cream, menutrisi kulit, menegang dan menghaluskan kulit.
  • Melindungi kulit dari sinaran UV yang boleh menyebabkan bintik hitam muncul di wajah (SPF 30)
  • Memperbaiki masalah kulit dan melindungi kulit dari bahan-bahan kimia berbahaya.
  • Wajah tidak berminyak sepanjang hari.
  • Berfungsi melawan sinar violet dan pencemaran udara sehingga endikan kulit sihat.
  • Melambatkan penuaan.
  • Tekstur yang ringan dan sesuai untuk orang Asia.

Bahan-bahan dalam BB Cream by Seqy Beauty


Aqua Cream
Beeswax
Cetyl Alcohol
Octyl Methoxycinnamate
Cyclopentasiloxane
Dimenthicone
Caprylic/Capric Triglyceride
Propylene Glycol
Titanium Dioxide
Iron Oxides
Sodium Chloride
Phenoxyethanol
Lama jugak la aku pakai before aku war-warkan kat sini. Sebab aku nak betul2 puas hati before aku nak ajak orang lain pakai....
Untuk cleanser aku takde bukti bergambar nak cerita kehebatan dia. huhu. Cuma aku boleh kata, puas hati <3 baru="" cuba="" font="" kena="" sendiri="" tahu="">

Selain BBCream yang menjadi kecintaan aku, SeQy jugak ada set skincare, sakura mask & terbaru kolagen & losyen XXS...
Taknak cakap banyak korang boleh tengok sendiri contoh testimony yang SeQy dapat:
 



 Kalau rasa nak cantik raya nanti boleh whatsapp Ida +6011-3706 5158 untuk order.

Sempena ramadhan, SeQy ada promo baik punya.... Lekas wei... Raya lagi 3 minggu je lagi...




  

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...