Wednesday 27 April 2011

~~surat untuk kekasih~~

untuk kau yang bernama sayang,

sebelum kita memula langkah bicara,
sebelum kita mengatur sulaman rasa,
sebelum kita mencorak masa depan bersama,
kenali dan terimalah aku seadanya.....

untuk kau yang amat ku sayang,

Kulit tegang ku pasti beransur kendur,
lekuk di tubuhku pasti kan berubah-ubah,
tangan licinku pasti kan bertukar keras....
seiring dengan masa, seiring dengan usia...
namun satu ku pinta, terima daku seadanya...

untuk kekasih yang tersayang,

diluar sana, mungkin kau kan bertemu ramai pilihan,
gadik genit comel bermacam rupa, yang ayu yang manis,
dan tiba masanya, wajahku mungkin bukan lagi menjadi pujaan kalbu
tapi janganlah daku dibuang tanpa silu...

sayangku yang amat aku kasih,

Maaf aku tak dapat menjanjikan kesempurnaan,
Maaf aku tak dapat menjanjikan kecantikan,
Maaf aku tak dapat menjanjikan kebahagiaan,
Maaf aku tak dapat menjanjikan kekayaan...

Namun aku berjanji untuk menjaga kesetiaan,
Mencurah yang terbaik, menjaga perhubungan...
Dengan syarat,
sebagai lelaki tempatku bergantung,
sebagai suami tempatku berlindung,
sebagai teman tempatku meluahkan rasa,
sebagai kekasih tempatku bermanja,

fahamilah aku, didiklah aku, tegurlah aku, supaya kita bisa ke syurga bersama..

dan yang utama, sayangilah aku dan terima seadanya...

No comments:

Post a Comment

Hiking Fuji 2019 for the first time

Assalamualaikum.... Post kali ni panjang sikit sebab aku malas nak buat banyak2 part. 31 Ogos yang lepas, aku dan 10 lagi line up be...